Ponty telepítés 5.

Sziasztok!

Ma délelőtt 15 mázsa 3 nyaras ponty kerül telepítésre h holtágba! A halak mérete 1,5-3,5kg közötti!

Mindenkinek sikeres horgászatot kívánunk!

ÜDv:Király Feri

hozzászólás 39

csonakos.25

Hát ez jó hír,magas víz,mozog a hal,mi kell még a boldogsághoz?Üdv,Csónakos.

Sziasztok!

Mi a tapasztalat így telepítés után? Jönnek a fiatalok vagy az öregebbek akadnak?

Üdv:Feri

csonakos.25

Nekem az a tapasztalatom,hogy a korai,tavaszi telepítés után intenzívebben táplálkoznak,mint egy nyári behelyezés után.Persze ez nem baj,sőt szerintem kimondottan jó,ugyanis lehetőségük van a növekedésre,a vízhez való „honosodáshoz”.Ami örvendetes,hogy a víz minősége,magassága teljesen tökéletes.Szemmel látható a „pezsdülés”,él a víz,amit bizony az idén ritkán mondhattunk el.Üdv:Csónakos.

Szevasztok,mos már tényleg befejezem az írogatást,mert lassan már sok lesz belőlem.Az a bizonyos kis ördög azért csak nem hagy nyugton.Hogy mire is értem?Tudom lezajlott a víz után pótlás.A kivitelezés szakmailag,technikailag tökéletesen sikerült.Hát akkor mi is a gond?Először itt szeretném elismerésemet,tiszteletemet tolmácsolni,a Király Zoliéknak,valamint az Önkormányzatnak áldozatkész munkájukért!Most jön a fekete leves,a Polgármester Úr megjegyezte,hogy bizony az üdülősök nem nagyon látták át a víz pótlás szükségességét,minimális volt az anyagi hozzájárulás.Hát ez így igaz,azok az emberek akik itt nyaralnak,itt fürdenek,itt élvezik-e kis víz adta örömöket,és ami a lényeg itt horgásznak,pont Ők közömbösek,passzívak.Ami még elkeserítőbb,hogy az a kis közösség,aki használja ezt a honlapot,hát bizony nagyon távoltartotta magát a segítségtől.Azok nevével nem lehetett találkozni,pont akik mindig úgy megmondták a tutit!Tiszteletem és nagyrabecsülésem azoknak a szürke eminenciásoknak akik anyagi helyzetük függvényében nem mérlegeltek hanem segítettek.Üdv,Csónakos.

Kedves Csónakos!
Köszönöm a hozzászólásod, és nyugodtan írj, szólj hozzá mindenhez mert ez az oldal ezért jött létre! Persze nem mindig jó olvasni a panaszokat, de hát amikor van alapja akkor azt el kell fogadnunk, ha tetszik ha nem. Örülök, hogy a víz újra pezseg és látom, hallom sokan fogják a halat. Örülök ha látom a szép fogásokat és legjobban akkor örülnék, ha azokat az oldalra is fel lehetne rakni, mert ha a panasznak adunk helyet, akkor az örömnek is jusson hely!
No, igen a vízpótlás… Nehéz csatája volt ez a vízügynek és az önkormányzatnak ill. nekünk(köszönet minden résztvevőnek, segítőnek) de ez kellett nagyon a holtágnak. A hozzájárulások mértéke pedig önkéntes alapon volt, mindenkinek köszönjük aki hozzájárult a költségekhez. A jövőben ezt megpróbáljuk a közös teherviselés elve alapján megoldani és akkor nem lehet mutogatni egymásra. Ezzel a megoldással reményeink szerint egy olyan alap képződik ami megoldja illetve segít megoldani ezt a mind gyakrabban fellépő problémát.
Nagyon sikeres horgászatot kívánunk mindenkinek!
Várom a fotókat!
Üdv:Feri

Kedves Csónakos!
Minden szempontból egyetértek Veled és minden tiszteletem a tiéd, de egy apróságot, azért nehezményezek! Amióta itt horgászunk, igen aktívan megpróbálom kivenni a részem a honlap életéből és egyben a holtággal kapcsolatos mindennemű próblémára folyamatosan keresem a megoldásokat! Mostanában nyilván sokaknak én is sok vagyok és ha valaki megírja a tutit, ahogy mondod az rám illik igazán! De a fentiek miatt úgy érzem, hogy le kell írjam, hogy mi 10 ezer forinttal járultunk hozzá a vízfeltöltéshez Véber Zsolt néven! Tudom nem nagy összeg, de most ennyire futotta és ha a mederhasználati díjat hozzáteszem, akkor ez máris majdnem egy plusz engedély ára! A kifogásom csak annyi, hogy miért nem nevesítünk? Vagy még jobb, miért nem lehet itt közzétenni a befizetők névsorát! A jövőt illetően biztosan többeket sarkallna a befizetésre, valamint nem lenne találgatás vajon ki az aki sz.rt az egészbe! Köszönettel és üdvözlettel: Zsu. Ui.: Kedves Feri! Két hét múlva otthon leszek és küldöm a képeket! 🙂

csonakos.25

Szevasztok.Senkit nem állt szándékomban megbántani,csupán tényeket közöltem.Zsu Tőled külön is elnézést kérek de Terád még véletlenül sem gondoltam!Ugyanis rövid Ugi”pályafutásod” alatt már többet tettél mint bárki más.(Talajminta elküldés,fotók,kommentek,javaslatok,stb)Tisztelettel,Csónakos.

Sziasztok!
En peldaul eves szinten 70 000 forintot fizetek ingatlan- es stegado formajaban. Minden evben, apellata es kesedelem nelkul. 6 ev alatt ez mar 400 000 forintot taksal. Ez a penz az onkormanyzathoz vandorol, uh en ugy erzem, tisztesseggel kivettem a reszem a kozos teherviselesbol. De termeszetesen a legjobb megoldas, ha beepul a rendszerbe a havaria-alap
Ugyhogy remelem, hogy nem nekem szolt a fenti megjegyzes

Kedves Csónakos!
Nem bántódtam meg egy pillanatra sem, de miután rám is asszociálni lehetett, így nem hagyhattam szó nélkül, hiszen a magyar ember sajátja, hogy másra előbb ráhúzza a vizes lepedőt mint, hogy magában keresse a hibát! Már pedig az én olvasatomban csak egyszer lehet eljátszani a bizalmat, onnantól kezdve a szavak már nem olyan értékkel bírnak! Így úgy éreztem hiteltelenné válnék, ha valaki rám gondol, hiszen a leírtak rám is illettek! Köszönöm, hogy válaszoltál az üzenetemre, igazán jól esett! Maradok tisztelettel és szeretettel: Zsu

csonakos.25

Minden oké.Tegnap jártam arra az unokákkal természetesen csónakkal.Valószinűleg Ti voltatok kint,láttam,hogy a szerkók be voltak vetve.Hát komoly bot görbüléseket,gyönyörű halakat,kellemes nyaralást kívánok.Nálam most kicsit étvágytalanok lettek a halacskák,de mi sem eszünk állandóan,ugye?Tisztelettel Csónakos.

Sziasztok!

5 napot voltunk most lent
Hetfo este beetetes
Kedd 4 ponty, 2 kicsi tukros es 2 szep tőponty (3,5 es 4 kilosak)
Szerda 5 ponty, 3,5tol 5 kiloig
Csutortok 4 ponty, 3tol 4,5ig
Pentek 4 ponty (3,5-4,5ig), 1 amur es egy hatalmas ponty megszaggatott. Feljott a steg mellett, de rogton be is ugrott a nadba. Utana masztam a nad koze, de mire kibogoztam volna egy kagylo elnyeste a damilt
Szombat reggel 5 ponty, 5,5 volt a legnagyobb, 2,8 a legkisebb

Rendkivul elvezetes horgaszatok voltak, gyonyoruen jottek a regi halak
Gorbuljon

Tormási Gyula

Szép fogások,gratula érte. Kár,hogy a nagyobbacskák elkerülnek 🙁

Szia Gyula!

Koszonom. Az a vicc, hogy a nagyok ott mozogtak az etetesen. Akkora turasnyomok voltak az etetesen, hogy magam se hittem el. Ejszaka kellett volna megprobalni, de en 10 orakor kidolok. Keptelen vagyok az ejszakai horgaszatra sajnos

Gorbuljon,

Kedves Csónakos!
Elnézésedet kérem, hogy csak most reagálok a soraidra, de ma jöttünk haza Ugról és ott akadozott az internet kapcsolatom, így nem tudtam akkor írni, így most teszem meg!
Utólag is köszönöm a jókívánságokat, hihetetlen két hetet töltöttünk lent és bár a nagyobbak minket is elkerültek, mégis igazi öröm horgászat volt a lent töltött idő! Hihetetlen jó élményekkel tértünk haza, amiről majd hamarosan igyekszem be is számolni!
Azt írtad voltatok arra felénk az unokákkal, ha nem tévedek kékes színű csónak lehetett a tiéd, mindenesetre egy valakit láttam arra jönni és meg is jegyeztem magamban, hogy ritka, hogy valaki tudja a rendet és nem gázol át a tavirózsákon! Hiszem hogy csak Ti lehettetek! 🙂
Mindenesetre, ha legközelebb arra jártok, szívesen látunk Benneteket! 🙂
Szeretettel: Zsu

zsolt

Sziasztok!
Bocsánat, hogy ide írok, új regisztráló vagyok, most ismerkedem az oldallal, nem tudom a kérésemet, kérdésemet hol tehetem fel.
Keresek egy segítőkész, a holtágat jól ismerő személyt, aki csónakkal végigkalauzolna a vízen, információkat, tapasztalatokat adna nekem.
Szeretnék venni egy telket, de információ hiány miatt, nem tudom melyik részen érdemes.
Természetesen nem ingyen kérem, fáradozását megfizetem.
Köszönöm.
Maradok tisztelettel
Kiss Zsolt
20/9345-214
zsolt.kiss71@upcmail.hu

Kedves Zsolt!
A Te embered a halőrünk, Halász Gyula, aki nagyon jól ismeri a holtágat és környékét! Itt a weboldalon az elérhetőségeinknél megtalálod a telefonszámát, nagyon készséges ember, biztos fog neked segíteni a döntésben!

Halász Gyula: 06-70-318-3909

Sok szerencsét a döntéshez!
Üdv:Király Ferenc

zsolt

Kedves Ferenc!

Nagyon köszönöm az információt, felveszem vele a kapcsolatot.
Üdv.
Kiss Zsolt

Sziasztok!

Voltunk lent par napot mult heten, de hazavert az eso par nap utan. A fogas nagyon hektikus volt. Ha evett, zsinorban jott, aztan meg ugy tuntek el, mintha ott se lettek volna. Viszont a karasz nagyon mozgott. Szep nagyok jottek. A horgaszat nagyon elvezetes volt, az idojaras legkevesbe sem. A csonakom mar elsullyedt az orult sok esotol.

Gorbuljon,

Sziasztok!

Sikerült fogni szombat délelőtt 15,2 kg tömegű gyönyörű tőpontyot! Mérlegelés után vissza kapta a szabadságát,képek videó a visszaengedésről később.

Görbüljön.

Tormási Gyula

VÉGRE!!!! Nagy gratuláció!!! Izgatottan várom a képeket és videót. Nekem a hétvégén csak két kapásom volt,az egyik egy szép tőponty aminek a szájában lógott egy horog és utána egy etetőkosár,sajnos szákolás előtt kiakadt a zsinóromból. A másik egy kb.30cm-es kárász ugyanilyen módszerrel,csak ez meglett mert összeszedte mind a két zsinórom hajnali kettőkor. Úgyhogy aki úgy gondolja,hogy a behordásos,ólomelhagyós,egyhorgos módszer árt a környezetnek,annak nőjön köröm a pö…re!! :))))

Hali!
Gratulálok a szép fogáshoz! Várom a fotókat a rekordlistás képekhez! 🙂

Üdv:Király Feri

Zsu

Szívből gratulálunk mi is! 🙂 Ez nagyon jó hír!
Gyulával pedig egyetértek!

kenus

Nagyon köszönöm a jókívánságokat. Tervezek én is egy értékelést márciustól idáig nagyon sokáig tévúton jártam etetés kijelölése terén.Gyulával és is egyetértek én is fogtam pár halat úgy hogy két három horog plusz etetőkosár és már korróziónak indult a forgókapocs. Lehet hogy amit most írok sok embernek nem tetszik de én betiltanám a több horgos végszereléket ezek miatt.Sok horgász bele sem gondol hogy akaszt egy szép halat és felesleges horgok miatt veszti el a halát,és szerencsétlen hal megcipeli ameddig bírja.Péntek éjszaka 23 óra körül maszatolós kapásnak sem nagyon nevezhető (valami)meguntam a kapásjelző hangját lesz ami lesz alapon fel akartam venni a kontaktust a hallal semmi tekerem kifelé a szerelést egyszer csak elnehezedik és rúg valami a horog felől.Végül kiderült egy hét kilós harcsa húzta magával a megtépett szereléket és bele akadt az én főzsinóromba. Két komoly harcsázó horog fonott előke és most jön a vicc 0,25 damil, így kell harcsázni!

Sziasztok!

Először is kedves Kenus! Örülök, hogy a több horgos módszer betiltását kezdeményeznéd a holtágunkon! 🙂
Erről már én is tettem némi említést egyik írásomban, hiszen rengeteg hasonló szereléket húztunk ki mi is, ami a főzsinórunkkal együtt jött ki és úgy is jártunk, hogy fárasztás közben nyílt terepen, ahol tavirózsa még csak a közelben sem volt, maradt félbe a fárasztásunk, mert a szerencsétlen potykánk a víz közepén akadt bele egy ilyen dologba, mondanom sem kell, csónakba ültünk és a leakadás helyszínén szabadítottuk meg szegény párát a zsinórok fogságából, majd attól a horogtól is, ami egy ilyen készség kapcsán már az oldalában volt és nem kis sebet hagyott maga után( Képekkel is alá tudom támasztani, ha erre szükség lenne)! Így mi is csatlakoznánk a kezdeményezéshez! Bár harcsázásban nem vagyok otthon, de tudtommal ott alap a két horog, legalább is a stupekes harcsázást illetően, hiszen ott az egyik horog a csalihal hátában van, a másik horog pedig a csalihal hasa alatt helyezkedik el. Bár ezt a harcsások jobban tudják mint én. Ezzel nem is lenne gond, a nagyobb gond a két vagy több horgos békés halak fogására alkalmas fenekező illetve úszós készségekkel van, már csak azért is mert a holtágunk igen sok része látszólag tűnik csak akadóktól mentesnek! Már senki számára nem titok, hogy a tavirózsák környékén van stégünk és bár sajnálatos módon a tavirózsák egyre csökkennek, tévhit azt gondolni, hogy azokon a részeken, ahol most nem láthatóak a víz felszínén, ott nem helyezkednek el rizómái (gyökerei) avagy szárai a fenéken vagy a fenék közelében. Bár úgy gondolom, aki egy kicsit is tiszteli a halakat és nem húshorgász, abban talán fel sem merül az ilyen készségek használata mégis úgy vélem jó magam is, hogy ezt szabályozni és szankcionálni kell!
A MOHOSZ ugyan kimondja „A horgász egyidőben kizárólag két horgászbottal (botonként 3-3 horoggal) horgászhat.
De azt is hozzá teszi, hogy :
„ A vízhasznosító a helyi horgászrendben szigoríthatja a horgászeszközök és módszerek használatát.”
Roppant bosszantó ugyanis a horgász számára és kíméletlen a halak szempontjából is, ezen a vízen mindenképpen!
De ha már változtatásokat kívánunk eszközölni, akkor nekem is lenne ezen kívül még javaslatom, ami belekerülhetne a helyi horgászrendbe!
Richárd kapcsán már anno is eszembe jutott mikor nem volt a horgászállás közelében és elvették az engedélyét, de nem ismerem/ ismertem módszereit és az előzményeket sem, így akkor nem kívántam belefolyni az eseményekbe annak ellenére, hogy már akkor is megfogalmazódott bennem egy-két dolog ezzel kapcsolatban!
A MOHOSZ horgászrendje a következő a horgászhely elhagyásával kapcsolatban:

„A horgász bevetett készségeitől csak annyira távolodhat el, hogy kapás esetén azonnal bevághasson. Ez a sportszerűség elve. Kivéve, ha a víz hasznosítója a helyi horgászrendben másként nem rendelkezik. Aki horgászhelyét elhagyja, készségeit köteles a vízből kivenni.”

valamint

„A horgászmódszerek igen sokfélék. A horgászat technikájának és eszközeinek fejlődésével új és új módszerek és ezeket szolgáló horgászeszközök alakulnak ki. A törvényi előírások a tiltott módszereket szabályozzák, a horgászat országos szabályai a horgászat általános kérdéseit szabályozza. Az egyes speciális horgászmódszerek konkrét szabályozására a vízterület helyi horgászrendjében a vízhasznosítónak van lehetősége. „

Ezt a rendeletet 1997-ben hozták meg és azóta ezt nem módosították, ennek ellenére kiemelném a szövegkörnyezetből az alábbiakat :” A horgászat technikájának és eszközeinek fejlődésével új és új módszerek és ezeket szolgáló horgászeszközök alakulnak ki. Az egyes speciális horgászmódszerek konkrét szabályozására a vízterület helyi horgászrendjében a vízhasznosítónak van lehetősége.”

Valóban, közel húsz év elteltével olyan horgászati módszerek kerültek előtérbe és olyan fejlett technikai eszközök kerültek forgalomba, melyek használatával ez a szabályozás megkívánja a helyi rendeletben történő változtatást!
Javaslatom tehát, hogy vegyük be a helyi szabályozásba, hogy a hajszál előkés módszernél, elektromos jeladós kapásjelző esetén, nyeletőfékes orsók használata mellett 100 m-re elhagyható legyen a horgász állás. Ugyanis, aki ezeket az eszközöket használja az jól tudja, hogy jócskán ki kell várni egy hal akasztásával, hogy az valóban megakadjon és ne csak a csalit húzza magával a hal, erre bőven elegendő idő van, sőt kell is míg 100 méterről a horgász odaér az első jelzés hallatán, amit az elektromos kapásjelző egyébként 250 méterről is rögtön leközvetítene! Valamint az sem elhanyagolható tény, hogy az ilyen felszereltségű készségek behúzása után akár 36 órán át is bent van a szerelék, mire azt egy arra érdemesnek tartó hal felveszi!

A következő javaslatom, amit ugyancsak a halak védelmében kívánok felvetni a következő:

A halak bárkázásánál a halkímélő eszközök használatát kötelezővé kellene tenni(nagy méretű verseny szák, pontyzsák stb. használata)
Szomorúan tapasztalom sajnos, hogy több horgásztárs, régi mosógép dobban vagy fémszákban tárolja a halakat van, hogy napokig!!!! Véleményem szerint ez etikátlan és az én olvasatomban ez kimeríti az állatkínzás fogalmát!!!!
„Azt a halat úgyis megtartom, ha már megfogtam, akkor meg nem mindegy” címszóval felszólaló horgásztársaknak már most előre üzenem, hogy NEM, NEM MINDEGY!!!!
Úgy gondolom, hogy annak a halnak is joga van az utolsó óráit, esetleg napjait élhetőbb körülmények között töltenie, éppen ezért ezt szankcionálni kell és az országos rendelet mellett, (amely javaslatot tesz csak használatukra) ki kell emelni a fontosságát!!!!

No és van még valami, ami személy szerint minket is érint és amit szeretnék tisztázni, ez pedig a gyerek( 14 év alatti) horgászok horgászkészségének használatára irányul!

A MOHOSZ az alábbiakat rendelte el ezen a téren:
„A gyermek horgászjegy birtokában egy darab, egy horoggal szerelt horgászkészség használható. (vhr. 26. § (3) bek.) „

A holtágunkon a halőrünktől azt a tájékoztatást kaptuk még a kezdetek kezdetén, hogy gyerek horgász csak és kizárólag egyhorgos úszós készséggel horgászhat, fenekezőt nem használhat!
Ez sem az országos, sem a helyi rendeletben nincs meghatározva, de nyilvánvalóvá vált számomra, hogy a helyi szokások a kéthorgos készségekre esküsznek a fenekezőt illetően pláne, nyilván Gyulánk is ebből indult ki. Természetesen nem állt szándékomban ezt betartani, mert ez sehol nincs lefektetve és azt gondolom butaság is lenne egy tizenpár éves gyereket, aki még alig tudott írni már letette a horgászvizsgát s ügyesebb mint némelyik felnőtt, arra kényszeríteni, hogy csak úszós készséggel horgászhasson.
Azért jó lenne, ha ezt is helyre tennénk, mert senkivel nem kívánok e téren sem összetűzésbe keveredni!!!

Kérlek Benneteket, hogy gondoljátok át a fentieket és arra is, hogy reagáljatok rá, hiszen egy fecske nem csinál nyarat!!!! Véleményem szerint nem elég bosszankodni, össze kell fognunk és cselekednünk kell közösen, ahhoz, hogy a végén nyugodtan töltsük a horgászatainkat és a halak se lássák kárát az emberi butaságnak!!!
Annyit azért még megjegyeznék, hogy Király Feri a honlap megalkotója, aki igyekszik válaszolni kérdéseinkre és kihez fordulhatunk ügyes bajos dolgainkkal nem él a holtág közelében, így az információkat is csak az alapján tudja összeszedni és mérlegelni, netalán előterjeszteni, amit mi közvetítünk számára. Így valóban nem ártana, ha azok is bekapcsolódnának a holtágat érintő kérdésekbe, akik eddig csak olvasták a hírfolyamot, hiszen csak így jutunk majd egyről a kettőre!!!!!

Köszönettel és üdvözlettel: Zsu

csonakos.25

Csak gratulálni tudok a gyönyörű halhoz.Nagyszerű élmény lehetett,ha lehet oszt meg velünk a fogás részleteit,csali,fárasztás,szerelés,s.t.b.Előre is köszönjük.Üdv,Csónakos.

Sziasztok!

Szeretnek en is gratulalni a fogashoz, bar megesz a sarga irigyseg. De igy legalabb fixen lemegyek jovo heten, egy idenyzaro horgaszatra.
Masodsorban szeretnem tamogatni mindenben Zsu javaslatait. Valamennyi ponttal egyetertek. Ez a 3 horgos modszer, ami Ugon jarja, katasztrofa. Plane, ha a kedves spori az en etetesemre dobal at, de ez mas tortenet.
Jo lenne nagyon, ha sikerulne kicsit modernizalni a szabalyozast.

Sziasztok!

Jo lenne nagyon, ha sikerulne kicsit modernizalni a szabalyozast.

csonakos.25

Szevasz ZSU,Gratulálok a gyönyörű videóhoz.Valószínű,hogy a Csépai vizekről látogattak meg bennünket,ott ugyanis több koloni a is él.Amit írsz élettanilag teljesen igaz.Rendkívül inteligens állatók Pár éve a Balatonnál megszórtunk egy ígéretes nád öblöt áztatott kukoricával.Alig eveztünk ki a partra,visszafordulva nem akartunk hinni a szemünknek,öt hattyú már az etetett hely fölött voltak,csak a fenekük meg a lábaik kandikáltak ki a kb méter húszas vízből.Tehát tulajdonképpen kilesték,hogy beetettük.Gondolhatod,hogy este csak pár dévért fogtunk,pontyot egy darabot sem.Elnézést tudom,hogy nem ide tartozott ez a pár sor.Tisztelettel:Csónakos.

Sziasztok!

Péntek délután család „összegyűjtése” 18-óra irány Tiszaug. Szerelés ellenőrzése csalizás behúzás sötétben. Most már kicsit nyugodtabb vagyok, 21,45 megszólalt a várva várt hang! Vízre szálltunk feleségemmel, és elindultunk a vendég felé. Találkoztunk,ő is megszeppent én is, elementáris erővel komótosan kezdett húzni úgy gondolta hogy megmutatja ki az úr a horog végén,adrenalin szint nálam az egekben.Nyugtatom magam és párom hogy a szerelék frissen kötött nagy baj nem lehet. Az idő előrehaladtával kezdett fáradni és megmutatta magát az éjszakában.Feleségem aranyos reakciója ez egy „bálna” végül sikerült megszákolni.Irány a stég, gyors horogszabadítás,mérlegelés, elsősegély, hol a fényképezőgép, b……. otthon!!!!!! Irány a garázs ott égve maradt a lámpa telefon elő és egy gyatra kép készítés és vissza a stégre és óvatosan vízbe tettük a pontyot, hál istennek elég hamar észhez tért és elúszott. És ami a lényeg a digitális mérleg 17,53 kg mutatott. A horgászat abba is maradt aznap estére mert a másik szereléket is összeszedte ami kb. 20 méterre voltak egy mástól,de ki bánja? Egy pohár rosé mellett még egyszer átéltük a fárasztás élményét, és nyugovóra tértünk. Szombaton csak késő délután tudtam folytatni a horgászatot mert haza kellett mennem,a fényképezőgépet hoztam hátha szükség lesz rá. Este nyolc előtt pár perccel ejtős kapás irány a víz talán egy fél percig volt meg a vendég, de úgy gondolta hogy ennyi vendéglátás épp elég és távozott, hátrahagyva a horgot is. Újra csalizás be a tuti helyre és várakozás. Huszonkettő harminckor ugyanazon a boton be jelentkezett egy újabb vendég.Amur volt ment mint egy motorcsónak, sokáig abban a hitben voltam hogy húsz fölötti lesz,mondtam is viccesen a páromnak látod milyen romantikus amurvontatású csónakázás az éjszakában. nagyon nehezen adta meg magát és mikor megláttam nem akartam hinni a szememnek, mérlegelésnél 10,53 kg volt,szegény nehezen is akart észhez térni de végül nagy sokára sikerült. Két héttel előtte fogtam egy 12,3 kg amurt ami töredék idő alatt megadta magát. Ezekért a pillanatokért érdemes élni! Be sem vittük már a szereléket egy még bent van, élmények már voltak. Hajnali négykor 2,5 ponty lett még, és utána semmi délután fél hatkor indultunk haza. Szép hétvége volt!

Segítséget kérnék tőletek, képek felrakása céljából.Rekordlistákba próbáltam de, fogás után nem mértük meg a halak hosszát hülyeséget meg nem akartam hasra ütve beírni. Van más megoldás, vagy tegyem fel a képeket egy képfeltöltő oldalra és linkeljem be? Már ugye ígértem a képeket és videót régebben, most meg itt topogok és bizonyítékok nélkül lassan hitel képtelenné válnak a beszámolók.

Üdv.:kenus

Kedves Kenus!
Először is gratulálok ez valami fantasztikus!!! 🙂 Teljesen feldobódtam és szívem szerint már mennék is vissza! Már alig várom a képeket! 🙂
Én bevallom a kép felrakásokhoz tök analfabéta vagyok, próbálkoztam én is sokat, de nekem sem jött össze így én Király Feritől kértem segítséget és a képeket neki küldöm el email-ben és ő rakja fel nekem.
Biztos vagyok benne, hogy neked is készségesen segít! 🙂
Azért biztonság kedvéért leírom a mail címet bár ezt bizti tudod!

admin@tiszaugi-holtag.hu

Üdv.: Zsu

Szia Kenus!
Köszönjük a leírást! Gratulálok a szép fogásokhoz! Sikeres hétvége volt az már biztos! 🙂
A rekordlistás űrlapon a kötelező mezőket kell kitölteni, természetesen ha csak megközelítőleg tudsz egy két adatot az sem gond! A kép és a leírás magáért fog beszélni! A képet úgy is én kapom meg e-mailben és utána én rakom fel a galériába.
Ha ott nem akarod átküldeni a képet akkor az admin@tiszaugi-holtag.hu e-mail címre küld el mellékletben és én felrakom neked a fotókat!
Várom a képeket! 🙂 Köszönöm!
További sikeres horgászatot kívánok!
Üdv:Király Feri

Kedves Zsu és Feri!

Köszönöm a segítségeteket, Ferinek át fogom küldeni a képeket és a videót ez utóbbit meg kell vágni egy kicsit,halasztgatom már egy ideje, de holnap délután kész szerintem.

Üdv.:Kenus

kenus

Nagyon köszönöm a jókívánságaitokat! Kedves ZSu mi is úgy vagyunk hétfő reggel hogy de jó lenne ha már péntek lenne és mehetnénk Tiszaugra! Említetted egy hozzászólásodban hogy olyan mint a drog könnyű hozzászokni,nagyon jó példa. Sokszor nem is a halfogás,bár néha az sem árt, ülni a stégen napfelkelte előtt forró kávét vagy teát kortyolgatni és élvezni azt a nyugalmat amit árad a környezetből és nézni a madárvilág éledezését,a vízen a halmozgást már ha van kedvük.Vagy a naplementében gyönyörködni, és várni az éjszakai jelentkezőket az etetésen. Hallgatni az éjszaka neszeit, mozdulatlanul ülve mikor a stég mellett amurok tépik a nádat holdfényes éjszakán,ilyenkor nem is érdekel a halfogás,a látvány kárpótol mindenért. Személy szerint későn kezdtem a horgászatot egy baráti társasággal jártunk le a legendás Tisza tóra és ott kaptam kedvet a horgászathoz.Ott jöttem össze egy idős emberrel Zoli bácsival. Kisujjában volt a nádi pontyozás mesébe illő fogásai voltak a környezete nagyon tisztelte és szerette.Ha lent voltunk nagyon sok estét ültem mellette a csónakjában és mesélt az élményeiről,a környezet és halak óvásáról.Élete volt a horgászat,ha tehette mindig kint ült a vízen, és nagyon ritka volt hogy nem fogott semmit,hetente csak egy halat vitt haza a konyhára.Szereléke is roppant egyszerű volt bambuszbot hosszában több darabból ragasztva tároló orsó vastag damil 2,0 horog és a csali főtt burgonya a horgon, semmi ólom vagy etetőkosár,és evvel félelmetes pontossággal tudta a csalit beejteni a nádfal élé. Ami most hihetetlenül hangzik sokak szerint akkor minek horgászott csak pénz költés.Ez is egy hobbi és tudjuk hogy ez nem biztos hogy megtérül, és nem is azt kell nézni, hanem hogy jól érezze magát az ember és lehet az bármi ami kikapcsolja és feltölti ebben a rohanó világunkban.

Üdv.: Kenus

Kedves Kenus!

Maximálisan egyetértek azzal amit leírtál, mi hasonlóképpen vagyunk ezzel és ugyanezt érezzük! Végre kiszabadulunk és a parton valóban megáll az idő! Ettől nincs is felemelőbb és megnyugtatóbb érzés! 🙂
Ha tehetném már most csomagolnék! 🙂

Még egyszer szívből gratulálunk és további hasonló sikereket kívánunk! 🙂 Remélem sok szép képet és videót láthatunk majd Tőletek is!

Üdv.: Zsu

Kedves Csónakos!

Köszönöm szépen! 🙂 Örülök, hogy tetszett a hattyús videóm! Igazad lehet, hogy Csépán élnek! Zsoltinak van egy ismerőse, aki ott horgászik már hosszú évek óta és megnéztem a képeit, sok-sok gyönyörű hattyút láttam. Most hétvégén is vártam őket hátha felbukkannak, itthon még vettem nekik 3 kiló kenyeret is, hogy örüljenek, de sajna a kenyér megmaradt mert most nem volt kedvük ellátogatni hozzánk, de azért még reménykedem hogy egyszer-egyszer felbukkannak! 🙂