Új horgászhelyek!

Új horgászhelyek lettek kialakítva a sziget belső részénél a szeszfőzdétől a strandkanyar felé eső szakaszon. Itt legalább 10 új hely lett kitakarítva. A falu alatti részen is az iskola alatti partszakasztól a szeszfőzde irányába is lett horgászhely rendbetétel, nádas kitakarítása és a megközelítése is jobb lett, mert az ösvényt is kitakarították.
A focipálya felől ahol aszfalt út megy a vízig, azon a partszakaszon is karbantartották a partszakaszt. Ezen a részen tavasszal az út elkészítése lesz még tervbe. Az aszfalt út bal oldalán a lekerített partszakasz fel lesz szabadítva a jövő héten, így azt is újra lehet használni!

hozzászólás 23

faresz

Ezt örömmel olvasom. A felszabadított part szakasszal csak az a baj hogy nem jó egész nap a lovak végtermékének a szagát érezni!!!

Csott Attila

Sziasztok!
Ma megnéztük a feleségemmel a rendberakott partszakaszt,nagyon király!!!
Ügyesek vagytok,gratulálok azoknak akik részt vettek a munkálatokban.Minden szabadidőnket a barátaimmal együtt a Tiszaugi-holtágon foljuk tölteni/peca/.
Mégegyszer minden elismerésem!!!!!
Csott Attila

admin

Köszönöm a dolgozó fiúk nevében!
Jó horgászatot, sok szép izgalmas fogást!

csaba

Gratulálok hogy sikerült elbaszni a tavaly még csónakból általunk használható horgászhelyeket. Nyertetek 3 napi jegyet de vesztettetek 10 évest amit mi tavalyiak már szinte ki is váltottunk. Ez így szerintem utólag nem far!!!! A horgászhelyek szaporitását és ez által a bevételek növelését a jogtalan parthasználókkal szemben való intézkedésekkel kellene kezdeni,hisz eddig mi jóhiszemű éves engedélyű csónakos horgászok úgy tudtuk hogy csak a töklevelest kell elkerülni nem a sajátnak mondott stégeket is. De miről is beszélünk addig még a horgászversenyt is illusztris személyek nyerik!

Kedves Csaba!

Nem igazán értem a felháborodásod! Nádat minden télen le szokták vágni és az nyáron vissza is nő, tehát az a horgászhely amit most te veszni látsz az csak akkor fog elveszni, ha a horgászok vagy a halőrök folyamatosan levágják a nádat, már kora tavasztól.
A másik. Csónakkal szinte korlátlan lehetőséged maradt a horgászatra még így is. Nem hiszem, hogy az akkora gondot okoz, ha 30 méterrel távolabbi nádfalhoz kötsz ki. Sőt..
A horgászversenyről annyit, hogy ha ismered azt aki megnyerte akkor biztos tudod. hogy a Magyar Horgász-válogatott csapattagja és azt a címet nem osszák csak úgy ki bárkinek, ahhoz tudni kell horgászni, profin. Ha láttad, hogy milyen jól horgászott, milyen etetést és készséget választott akkor ilyen rágalmazásba nem kezdesz.
A második helyezett hölgyről is azt gondolod, hogy bundázott, meg a harmadikról is… Ezt szerintem átgondolhatnád mielőtt leírod ezt a (szépen fogalmazva) sületlenséget.
Utolsó sorban azzal, hogy horgászhelyeket teszünk rendbe, nem 3 napijegyest hanem több tíz éves engedélyest fogunk tudni megnyerni.
Szerintem túlzott az egész borúlátásod, mellesleg az ilyen kirohanások azok amik nem jogosak!
Tisztelettel: Király Ferenc

zeher

Na tisztázzuk a helyzetet! Tudomásul kell venni a következő tényeket:

1. Vannak olyan telkek a holtág körül amelynek telekhatára a tó partjáig tart és ezeken a telkeken nincsen semmilyen szolgalmi jog senkinek a javára bejegyezve!
2. A stégek többsége jogszerűen létesített, mivel a mederhasználati jog keretén belül a jogosult használhatja a szerződésben meghatározott mértékben a holtág medrét, és egyben megilleti a birtokvédelem joga is.
3. A fentiek alapján nem a tulajdonosokat, valamint a használati jog birtokosait kellene szapulni. Sokszor elterjedt az a hír, hogy bárki beléphet a telkekre horgászat céljából, mivel a tó körül a parti sávban végig jogosult bárki horgászni- ez nem igaz.

A másik:

Szerintem ha valaki bírálja a horgászversenyt, először gondolja végig mit ír! Amennyiben szerinte csalás történt, akkor hozza nyilvánosságra a bizonyítékait is, mert ez így egy rosszindulatú alattomos, esetenként sértő megjegyzés sportszerűtlen alattomos magatartásra utalhat.

A harmadik:

A véleményem tekintetében elfogulatlan vagyok, mivel életemben nem találkoztam a Király és Tsa Kft. tagjaival, de ha lesz időm biztos elmegyek a következő versenyre, hátha tanulhatok egy-két új fogást!

admin

Én a telek vitában nem szívesen veszek részt, mivel ez a jogászok dolga és az önkormányzaté. Azt azért nehezen képzelem el, hogy van olyan telek amelyik a tó partjáig ér, illetve a vízig. De ezt szerintem minden egyes telek esetén meg lehet majd tudni a földhivatali vagy egyéb nyilvántartásban. De, mint mondtam ehhez szakember kell.

A stégekkel kapcsolatban annyit, hogy a jogszerűen épített stégekkel semmi gond nincs, azok nem hiszem hogy felszedésre kerülnének.
Remélem, hogy ezekre a dilemmákra minél előbb találnak megoldást az önkormányzatnál vagy egyéb fórumokon.

A horgászversenyről csak még annyit, hogy szerintem egy hiba volt, mégpedig az hogy néhol nagyon közel ültek a versenyzők. Ezt ha tartunk még versenyt valaha, akkor biztos máshogy fogjuk megoldani, de a verseny tisztességét ért kritikát nem fogom tűrni! Nem is értem, hogy a fenébe lehet csalni olyan helyen ahol ennyi ember vesz részt a versenyben és mindenki lát mindenkit és mindent. Egyszerűen felháborít az ilyen hozzászólás!

zeher

jogász vagyok és tényleg vannak olyan telkek amelyek a partig érnek!

Sziasztok!
Mi ma érkeztünk haza a horgászatból és egy érdekes helyzettel találkoztunk a hétvégén.
A szivattyúházzal majdnem szemben horgásztunk a szilvások alatt szinte a holtág csücskében. Ott egy nagyon szép, rendezett és kényelmes horgászhely illetve kettő található. Jobbra a helynek egy telek kerítése a szabályos módon
a víztől 6 méterre végetér.Csakhogy:
a tulajdonos utólagosan ezt a 6 méteres sávot elrekesztette betonhálóval és egy igen szép kis horgász partot hozott létre stéggel és csónakkal.Készített erre a kerítésre egy kiskaput, természetesen lelakatolva és a horgász csimborák itt tárolják a pl a tüzifát, a kukoricát és még ki tudja mit.
Ide nekik szabad bejárásuk van.De a bosszantó az hogy nem onnan horgásznak.
Múlt hétvégén az eggyik egyén hívta fel a figyelmünket hogy a barátja mindíg itt horgászik, most pedig ő és a barátja tájékoztatott minket hogy
nagyon jó kis hely ez de nyáron ez mindíg foglalt mert ő ide felállítja a sátrát és az itt van egész nyáron. de most nem baj hogy itt vagyunk. Milyen kedves:) Ezután bementek a kiskapun, összeszedték a kukoricát megy a csalit és elmentek másfelé horgászni.
Beszélgettünk más horgásszal is a hétvégén és ő is azt mondta nyáron itt mindíg van egy sátor.
Nem gondolnám hogy ez megengedhető lenne és sajnos nagyon tartok tőle hogy komolyabb konfliktusba fogunk kerülni a mogorva sporival ha nyáron letáborozunk az üres sátra mellé horgászni.
Szeretném ezügyben véleményeteket kikérni, mit lehet kezdeni az ilyen emberrel?

zeher

erről mindenki tudna mesélni,a halőr is szeret náluk lenni, talán barátok is…

joci

Komolyan mondom, felháborító. Foglalt hely nincs! Ilyen etikátlan viselkedést megengedni is az. Az előbbiekből úgy látom, a szabályok alkalmazásában is számít az hogy ki, kinek az ismerőse. Mi az hogy otthagyom a sátramat foglalni a helyet, miközben intézem a napi teendőimet és ha kedvem szottyan újra kimegyek és folytatom a pecát? Egész idényben így megy.
Komolyan, nem hiszem el.

Riffe

Ez jellemző minden helyzetre! A szabályokat ritka kivétellel mindenki megszegi, a hal darabszámtól az etetőbójákon át a mérethez kapcsolódó szabályokig, nem beszélve a fogásnaplóról. Ha meg keménykedik a halőr akkor meg az a szemét…
No, remélem ha legközelebb a halőr nyaggat bárkit akkor nem lázadunk majd:-)

Kedves Füles!

Megkérdezem a halőrünket mit tud erről a helyzetről! Remélem ő majd megmagyarázza mi is történik ott és megbeszéljük mit lehet tenni ezzel a helyzettel.
Joci
Az a helyzet, hogy nem szeretnénk minden problémát a lehető legkeményebb módon megoldani, próbálunk az emberek jóindulatában bízni. Nem sógor-koma-jó barát szabályokat szeretnénk hanem olyan légkört ahol mindenki tudja mit kell betartani. Tudom ebből sok konfliktus is adódhat mert nem mindenki tartja önként tiszteletben a szabályokat.
Arra kérlek téged is és a többi olvasót is, hogy első esetben szóljon a halőrnek, ha nem születik megfelelő megoldás akkor jelezze itt nekünk.
Nehéz minden kívánságot, kérést teljesíteni, de ami többeknek is problémát okoz azon javítanunk kell.

Fules

Köszönöm az utánajárást, a holtág egy nagyon szép részéről van szó és remélem
tudunk még ott horgászni, mindenféle konfliktus nélkül.

„Chab szerint:
2011. február 20. vasárnap – 18:16
A méltán elhíresült narancssárga sátor.”

Tehát sárga sátorról van szó…
A főoldalon lévő fénykép pont azt a helyet mutatja:-)
Csak kicsit beletakar az olajfa.
Tényleg sárga 🙂

blero84

Sziasztok. Én ismerem a „sárga” sátor tulajdonosait valóban az első melegebb tavaszi napoktól kezdve az első fagyos éjszakákig az a sátor ott áll jelezvén az oda tévedő horgászoknak hogy foglalt a hely. Első találkozásom a tulajdonosokkal nekem sem volt éppen konfliktus mentes.Ez az eset kb 6 éve történt mikor is egy nyári hosszú hétvégét terveztünk a barátaimmal odalent.Megérkeztünk a partra (ekkor még nem volt sátorállításról szó éves szinten) Mivel üres volt a part hát berendezkedtünk és horgászni kezdtünk. Késő délután érkeztek meg a már említett „part bitorlók” a kocsiból ki szállván így szolt a köszöntés „Mi a Ku…a anyátokat kerestek itt takarodjatok innen mert mi szoktunk itt horgászni.” Majd miután látta hogy nem távozunk elkezdett horgászni picit arrébb természetesen keresztbe dobálva a mi szerkónknak.A szerelékei vízbeérkezése után fennhangon közölte hogy én keresztbe dobtam neki és szét fogja szaggatni a cuccomat:-) A szerelék kontakt létre is jött ám pórul járt ugyanis fonott zsínórt használtam. Ekkor megfenyegetett hogy rám hívja a halőrt mert ő tudja hogy én engedély nélkül horgászom valamint méreten aluli halakat teszek el:-) Több hangos szóváltást követően feldúlva és szitkozódva beült a gépkocsiba és elhajtott:-).Azóta változott a helyzet némiképpen ugyanis a társaság ezen fele már nem látogatja a holtágat ugyanis az örök horgászmezőkön próbál magának egy sátorhelynyit birtokolni.De a testvérek védik a helyet persze nem ilyesfajta ordenáré módon hanem a „méltán elhíresült sárga sátorral”

jani

Hali!
Sárga sátor ide sárga sátor oda . Csak valami helyi hátszele van, hogy senki nem takarította el… De viszont tényleg jó hely szó mi szó:D . Na de idén ha látja valaki elsőnek dobjon ide egy üzit. Köszí

Sziasztok!

Amint feltünnek az emberkék és akadályoznak valakit azonnal szóljatok a halőrnek!

Halőrünk: Halász Gyula: 06-70/3183909

Ha nem oldódik meg így sem a helyzet akkor nekem dobjatok egy üzenetet ide!
Üdv: Király Feri

Kedves Feri!
Magam és a többi „érintett” horgász nevében, előre is
köszönöm a segítséget!
Bízunk benne hogy nem lesz szükség arra a telefonszámra,
mindenkinek az lenne a legjobb.
Üdv: Füles

Tormási Gyula

Sziasztok! Hát tavaly augusztusban én is eltöltöttem ezen a „narancssárga sátras” helyen egy négy napos pecát.Hozzá kell tenni,hogy ezen a helyen elméletileg nem is lehetne horgászni,mert a tökleveles szélénél van.Csakhogy nem igazán találtunk más helyet,vagy nem tudtunk bejutni a nagy sár miatt,stégre meg nem akartunk menni,mert a négy nap alatt úgyis elzavart volna a tulaj.Tehát leálltunk oda,és felállítottuk a saját sátrunkat a narancssárga mellé.Másnap reggel arra ébredtünk a sátrunkban,hogy valaki emelt hangon magyarázza,hogy ez az Ő helye,az Ő sátra,és az Ő telke.Sajnos olyan típus vagyok mint Bud Spencer,utálom ha felkeltenek,főleg így!Hirtelen nem tudtam eldönteni,hogy lenyomjam a papikát,vagy inkább elmagyarázzam neki,hogy 1; mivel nincs bekerítve a ki..szott telke /ráadásul nem is a vízpartig terjed/,ezért akárki áthajthat rajta,ergo leszarom,hogy kié a telek. 2; Mivel nincs kialakított stége,ezáltal akárki horgászhat a telke előtti partszakaszon. 3; A sátorral kapcsolatban mondtam neki,bizonyítsa be,hogy az övé,mert ennyi erővel az enyém is lehetne. Miután elmagyaráztam neki ezeket a dolgokat,azt mondta,hogy akkor ide áll elénk csónakkal horgászni,ekkor már nem is volt kedvem felidézni az Országos Horgász Rend ide tartozó bekezdését,inkább azt mondtam neki,hogy akkor rád húzom a csónakod öreg.Hatásos volt,mert belátta,hogy ebben a vitában nincs igaza,és elment haza. Hozzá kell még tenni,hogy másnap meglátogatott a nagyon kedves és emberséges Halász Gyula halőr,ellenőrzés céljából.Elmeséltem neki a történteket egy jó fekete /nem afro hölgy/ társaságában,és igazat adott nekem.Azt is mondta,hogy itt a töklevelesnél nem szabadna horgásznunk,mert rajta van a napi jegyen. De mivel nem tudtunk máshol nagyon letelepedni,és nem is a „tökösben” horgászunk hanem csak a széléig,most már maradjunk.

zeher

Így kell ingyen telekhez jutni! Kíváncsi leszek idén fel lesz-e állítva a sátor!De nem semmi fazon lehet, aki vett egy sátrat csak azért, hogy legyen mindig helye!

Tisztelt horgásztársak!
A sárga sátorral kapcsolatban kialakult felháborodások miatt felhívnám
a szives figyelmeteket hogy én illetve mi zöld sátrakat használunk és semmiképp
sem hagyjuk ott a fél fizetésünk őrizetlenül.
Tehát nem ér éjjel kihasítani! 🙂
Az őrizetlen sátrakról meg annyit hogy…
Én látom a rosszban a jót is!
Ha a környéken horgászom, ezután nem kell a kocsmába vonulnom hogy elvégezzem