Jobb vs bal -az év első horgászata

Mint mindenkinél nálunk is általában locsolkodással telik Húsvét egyik napja, csak mi legtöbbször a kezünket locsoljuk meg jó kis Tiszaugi vízzel és ha lehet halnyálkával.

kep0863 Sajnos április 1-éig kellett várni arra, hogy újra horgászni tudjak. Időjárás nem volt túl kegyes hozzánk, de ha már meg volt minden cucc, akkor elindulunk. Mire Kecskemétről kiértünk, egész szépen kisütött a nap, de sajnos a szél továbbra is fújt rendesen. Mikor a szokásos helyünkre értünk, és elindultam lefelé a botokkal, valami nem stimmelt, teljesen kiöntött a víz, nem hogy horgászni, még a stéget se tudtuk megközelíteni, így egy kis tanakodás után, vissza a kocsiba.

Elindultunk a falu felé, ahol én még nem nagyon horgásztam, sőt, szinte soha. Édesapám a strandot javasolta, de ott semmi szélfogó nem volt, illetve horgászni tilos táblát is láttunk, így tovább kocsikáztunk. Az út mentén található, stégeket vettük célba, de nem tudom, hogy ott ki horgászhat így nem kockáztattunk. Eszembe jutott a Községháznál található kis park, mondtam apumnak, hogy gyerünk oda, mikor kiértünk egy hozzánk hasonló apa-fia páros horgászott. Megkérdeztük jön-e valami a törpéken kívül, „- semmi- ” válasz érkezett.  Én mondtam, hogy legalább legyen halszagú a kezünk, és fogjuk meg az első halat 2013-ban, így hát apu ott én itt vertünk „tanyát”. Nekem semmi se volt felszerelve azt se tudtam mit rejt a táskám. Botok meg voltak, de az orsók is külön valahol, azokon se tudtam milyen damil van. Végül is sikerült kialakítani a dolgokat.

Első, azaz jobb oldali botom : egy 3 méteres pergető bot, hozzá 0,25ös damillal ellátott orsó, egyszerű kis gubancgátlós kosár, 2 22es előke, azokon 6-os horog, gyorsan ahelyére is dobtam, és vártam. Volt időm a nagy várásban, így gyorsan elkészült a második szerelés, azaz a bal , 3 méteres teleszkopós bot, nagy batár orsó, 0,22es főzsinórral, másikhoz hasonló etetőkosár, 2 0,14es előke, egyiken 10es, másikon 12 kis apró horog. (bár lehet ezek később kerültek fel, erre már nem emlékszem). kep0867 Csalik: az ilyenkor kincset érő, saját kezűleg szedett, és „tenyésztett” giliszták,, egy kis epres csonti,, és egy kis „jani bácsis etető, hozzá kis ez-az és egy kis édes por aroma. Nah gondoltam ezzel nem fogok nagyot bukni, így hát vártam az első halacskát, éreztem, hogy törpén kívül más érdeklődő nem lesz. A nap is kisütött, kicsit mászkáltam, volt idő rá, mivel semmi mozdításom sem volt. mivel tétlenül nem nagyon szeretek lenni, így cserélgettem a csalikat, újra töltöttem a kosarat, és próbáltam egy helyre dobálni a botokkal. Ami nem nagyon sikerült, mert valljuk meg keveset horgászok így.

kep0875 És egyszer csak láss csodát kapásom volt, , törpe személyében gyorsan meg is fogtam az év első halát, amit (bár biztosan sokan szidnak érte), vissza is engedtem, majd ha egy üzlet beindul módján, jött a testvére szintén a jobb oldalra.  Ekkor talán unalmamba kitűztem egy versenyt a botok között, tudom hülyeség, de így legalább volta valami kis izgalom J Szóval 2-0vezetett a jobb oldal J

De a két kapás után semmi, majdhogynem egy órán keresztül, közbe jött 2 szerelmes pár, meg egy csónakos. Az idő továbbra is kellemes volt szél is csendesedett, már majdnem elviselhető volt a szabadban lenni. aztán nagy nehezen kapás a balon, így aztán sikerült újabb „első” halat fognom, J de még milyet, egy gigászi törpét: (kép0875), már azt hittem, hogy valami jobb hal lesz, de a felső horgon egy szokásos kis ujjnyi valami is vacakolt J (kép0876), szal egy kapás és rögtön egál, 2-2.  Beindult az ület, majd megint a semmit tevés, így kicsit körbe néztem, mikor a felettem lévő fa ágai között ezt láttam: ( kép0882). Nem tudom, hogy került oda, gondolom valaki rablózni próbált. (jah és bocsi a rossz kép minőségért. )

Estefelé beindult az üzlet, fordított egy újabb duplázással a bal oldali szerkó, majd még egyet sikerült rátenni az előnyre, végül a peca ahogy kezdődött úgy fejeződött be, egy jobb szerkós törpével. J (kép0891,0892,0893) Nem nagy különbséggel, de nyert a finomabb szerelés. Volt még pár kapás, de csak 1-2 kis mozdítás, amúgy a gilisztát nem varázsolták le addig, volt remény a halra, ha eltűnt a horogról azzal, vége is lett.

kep0890 Így zárult hát az év első horgászata, ami egy kicsit bolondosra sikerült. Végül pedig néhány kép, amit unalmamba készítettem, tudom nem a legjobbak, de tessék nézegetni őket! A víz tényleg rendesen jön fel, és folyik befele rendesen a szántokról, de még a Tisza se érte el a csúcsot, de Lakiteleknél, már így is átjött a hídon…szép tavasz elé nézhetnénk, ha jobb lenne az időjárás. Én bizakodó vagyok! Szóval görbüljön!

Dexter

hozzászólás 8

Hali Dexter!

Nekem jobb híreim vannak! Ma voltam lent horgászni ugon, kipróbáltam az új feeder botom és bizony elégedett voltam a teljesítménnyel!
Két ponty kb. 1,4kg és 1,8kg illetve két gyönyörű kárász, no meg kettő „kulcstartó” 🙂
Mivel úgy rohantam reggel se telefont, se fényképezőt nem vittem magammal, így csak a halőr és egy horgász tudja igazolni az írásom! 🙂
Marha nagy szél volt, de a csemegekukorica, illetve a kukorica-csonti kombi a horogra tűzve meghozta az eredményt. A nagy szemű főzött kukorica felfűzve nem hozott sikert.

Mátéh Csaba

Gratulálok Dex, végül is halas lett a kezed. Kitartás és jönnek majd a bajszik is! 😉

Grat, Feri! Szép kis botavató! 😉

Nem csodálom, hogy fehérjét, és nem szénhidrátot keresnek a halak. Ilyenkor még korai az öreg kukorica. Na de majd nyáron és ősszel verhetetlen lesz.
A nagyokra egyébként most is lehet vadászni (ld. tavaly), próbálják feltölteni magukat az ívásra. Meg majd ősz végén jön a nagy zaba.

Nem én mondtam, de nagyot úgy lehet becserkészni, hogy pár napon keresztül „törpézünk”. Aztán ha lecsengett a ramazuri, kíváncsiságból úgyis rákukkol a ponty is. A nagyobbak meg messziről nézik az etetést, és ha valami gyanús, nem reszkíroznak.

Feszes zsinórt mindenkinek! 😀

admin

A halőrünk segített ki csontival, de amint oda ért a csontival a csemege kukoricára máris megjött az első ponty…
Majd később a csonti-kukoricára megint egy.. Nem gondoltam hogy a főtt kukorica még ennyire TABU nekik…

Laci80

Ma mi is lent voltunk.A fiam egy szép kárászt fogott és 3db törpét.
Mellettünk Janibácsi 2db szép pontyot és pár darab kárászt hozott össze 🙂

admin

Melyik részen horgásztatok? Mellettem Sada (Hegedűs) is hamar megfogta a két pontyot délre! Én a focipálya alatt az iskola és a focipálya közötti szakaszon voltam, inkább a pálya felőli részen!

zeher

Szisztok!

Ma én is horgásztam, csontival fogtam 1 pontyot, 3 kárászt, 1 keszeget. Nagyon kellemes nap volt. Én a vízügy mellett voltam. Szinte mindenki fogott ma halat, ez szuper!

Dexter

Hali,

Én tegnap voltam lenn, de ugye mi a végén vagyunk szinte, a sásba először a 14es damilom tépte meg valami, majd mikor már pakoltam össze a másik botot, akkor volt egy kapásom, de 3 adag sást már nem bírta a durva 20as szerelés. Akivel kinn voltam Ő partról fogott egy potyeszt.