Több napos horgászat – felemás sikerek

Utóbbi időben nem sok időm jutott horgászni, államvizsga illetve a méhészkedés miatt. Ezért július 6-ától egy hosszabb horgászatot terveztem. Itthon szépen elkészültem mindenem a helyén volt. szerda késő délután pedig márt a megszokott kis házikóban pakoltam és a jól ismert helyeket etettem. Szeretném veletek megosztani mire is jutottam a 6 nap alatt.

Szerdán a kipakolás, lehelyezkedés után, indultam is a vízre, első benyomásom nem volt az igazi 20-30 centivel kisebb a vízszint, mint amikor utoljára horgásztam. Gyorsan át is eveztem a helyemre a nádhoz/hínárhoz. Ott jött a következő sok, valaki szinte teljesen kiirtotta a hínárt, 1-2 folt maradt… nagyon jó haltartó hely volt.  Etetés egyszerű főzött és áztatott kukoricával történt. Semmi extra, bár volt pár marék extra büdös erjedt kukoricám az amuroknak. miután a partra indultam megjelöltem pár nádszálat az amuroknak! Mivel nem akartam zargatni a halakt így horgászni nem szándékoztam a partról vetettem be 2 pontyozó szerelést a stégtől 20-30 méterre lévő etetésre. Túrám első hala egy 60dekás keszeg volt vissza is engedtem szegényt. Este fél 7 körül hívtak telefonon, ahogy leraktam a telefont hallottam, hogy indul a fék… már háromnegyed távon járt a halam a bevágásnál, nem túl erős fárasztás után egy 2.2kg-s pontyot szákoltam. Jól indult a horgászat. Estére kijött 2 unokatestvérem 2 kislány, kint aludtak, éjszakára hidegebb lett, így éjfél után lementem velük horgászni, ők a törpéket szedték, én meg pontyozni próbáltam sikertelenül.

Csütörtökön hajnalba indultam az etet helyre, semmi kapásom nem volt, bár nem is nagyon szokott jó lenni a hely, viszont az amurok teljesen lerágták a nádat ígyújabb nádakat törtem le, helyek megszórás után, visszamentem a parti etetésre oda ültem be. Szépen jöttek csemegére a kárászok. Közbe a lányok is kijöttek és elkezdtek horgászni, nekik is sikerült a törpék mellett fogni pár kárászt. Majd alma szedés és pihenés. Estére már nagyon bizakodtam, de nagyon meleg volt már akkor is. Nádnál kapás kapást ért, de nem akadt egyik bevágásom se, majd a 4-5. kapásra fogtam egy 15 centis kis pontyot. Aztán újabb üres bevágások, bármilyen kukoricát raktam fel jöttek a kapások, de nem volt akasztásom. Majd fogtam egy kárászt és egy törpét, ami nem is volt olyan törpe. Éjszakára kijött horgászbarátom, harcsázni próbáltunk, hajnalig megúsztuk kapás nélkül.

Péntek reggel 3 szem fűzött kukoricával fogtam egy kárászt. Kárászok nagyon jöttek megindultak. Mindent felvettek. Nagyon szép kapásokat is csináltak. Reggeli horgászatom során nem történt semmi extra, este viszont jött a szokás amurkapásom, 20:14 perckor már indulni készültem kitolás elindulás, bevágás. Sikerült kifordítanom a nádból, majd egy kisebb hínárból, erre elindult a dzsungel felé, na, mondom rá fogok az orsóra sikerült is rajta fékeznem, de erre a 30-as zsinórom szakadt mint a cérna. Újabb vereség az amurtól. Nagyon mérges voltam. Majd ezt az élményt újabb kapás nélküli éjszaka követte. De estére annyian lettek, mint az oroszok, mindenhol fürödtek, horgásztak, húzták a szerelést. Gondoltam, ha szombaton nem jön semmi hazamegyek vasárnap.

Szombat reggel valaki a harcsázóját az etetésem szélére helyezte, így kb. a csónakom orra érte a stupekot… megint sok kapás, megint sok üres bevágás, de pár szebb kárász érkezett és törpe más sem. Itt már nagyon elszomorodtam 3 teljes napi horgászat után semmi, hiába az etetés. szomszédok a parti etetéseimet jól kifürödték a karónknak kapaszkodva feküdtek a matracon, spiccbotozás közben pedig a hátukat simogatta az úszóm úgy horgásztam… nincs tolerancia az emberekben, hiába kértem őket, pacsáltak tovább, majd valami deszkáról ugráltak, így kihúztam a botokat és pihentem tettem-vettem. estére úgy mentem át horgászni a nádba, hogy ha  nem jön nemes hal akkor feladom hazamegyek. 20:00 után jöttek a fecskék, ez jól jel sok kapás velük szokott megérkezni. végül bejött, 20 perc alatt sikerül fognom 2 pontyot a képen látható középső tükrös, ami 1,7 kg volt is a pikkelyes pontyot, ami kicsivel nagyobb lehetett. Ezután megjött a baj, akik kiszedték a hínárt megérkeztek két suhanc nem tudom őket, hogy hívni, bocsánat. tépték a zacskót és elkezdték hajigálni a vizet….etetés fele kb a csónakomba lendült….ÉN megpróbáltam beszélni velük, őket nem érdekelte. (hallottam, hogy ők majd reggel amurt fognak meg stb, meg hogy ők itt már mekorra halakt fogtak) okos enged, szamár szenved mondás szemelőt tartva etetés után visszatértem a partra.

pontyok Vasárnap hajnalba a képen látható pontyot fogtam, 3 szem fűzött kukoricával. 5 előtt már az etetésemen voltam, hogy megelőzzem az etetőket, nem kellet sietnem 8 után mikor már indultam pár kárásszal a szákomban vissza akkor értek kis és dobálták be a fenekezőjüket. Jól megsülhettek a napon, mert délutánra az úszásom idején már nem láttam őket. Estére kijött másik batárom is. szokásos trend marad kárászok nagy törpék, más nem. gondolom a tápos etetésre jöttek be amit ugye a „suhancoknak” köszönhetek.  Éjszaka 4 fűzött kukoricával próbálkoztunk mozdításunk nem volt.

Hétfőn reggel végig jártunk jó pár helyet, sást, nádat, de semmi csak a törpék jöttek! Végül a parton egy versenyt hirdettünk. (ajánlom mindenkinek) 1-1 spiccbot, fél kiló kaja, és a lényeg a pontozás: kárász 3 pont, keszegfélék 2 pont, törpe 1 pont és a sneci is. 50 pontig mentünk, végül kiegyeztünk a döntetlenben, de jól szórakoztunk.

Elmondhatom, hogy 6 nap alatt fogtam 5 pontyot ebből 2 20 centi alatt volt. A másik 3 se nevezhető nagynak. De a vízen körülöttem más nem fogott pontyot, volt aki már másfél hete nem fogott halat, pedig majd mindennap horgászik. Szóval ehhez képest nem volt eredménytelen. Nekem ez kevésnek tűnt, de aki a kicsit nem becsüli… hátha legközelebb. Viszont a kárászok, szerintem, ha célzottan horgásztam volna rá rengeteget lehetett volna fogni. Így is sikerült vagy 15kg összeszedni. Ami pedig a másik meglepetés, hogy fogtam 20-25 darab szép törpét. Balin rablás rengeteg van, de hiába próbáltam rájuk nem sok esélyem volt. ezzel kapcsolatban szívesen várom a z ötleteket.

Mindenkinek jó horgászatot és sok-sok élményt kívánok,

Horgásztársi üdvözlettel,

Gulyás György (Dexter)

( nem tudom miért lettek ilyenek halak, pontyzsákban tároltam őket, 2-3 napig, horgom pedig 6-8-as volt, csúnya lett a szájuk nagyon….pontyzsákban hogy verték így össze magukat….nem értem )