Ponty telepítés III.

Sziasztok!

A mai napon, még délelőtt 15 mázsa 3 nyaras ponty kerül telepítésre a holtágba. A halak 1,8 és 2,5 kg között nagyságúak!

[cvg-video videoId=’6′ width=’580′ height=’400′ mode=’playlist’ /]

hozzászólás 51

Kedves Feri/Sportársak,

Örömmel olvasom mindig, ha valaki fog valamit. Sajnos én nem tudok semmi pozitív hírrel szolgálni, sőt, csak negatív tapasztalataim vannak idén. Évek óta ugyanazzal a módszerrel, ugyanott horgászom. Szerénytelenség nélkül állíthatom, hogy nem kis sikerrel. Egészen a tavalyi évig egy gyenge napon fogtam 2-3 pontyot, erősebb napokon akár 10 db felett is. Tavaly nem kevés 10 kilo feletti pontyot sikerült megszákolnom a tavaszi időszakban. Sporthorgász lévén ebből a tóból én még egy darab halat sem vittem el.
Idén viszont valami történt a tóval. Pontynak nyoma sincs, ugrást elvétve látni, jó, ha egy nap alatt egyet. Túrásnyomot a környékemen idén 2 alkalommal láttam. Eddig idén összesen 4 pontyot fogtam, 1 kilo körülieket, azt is másfél óra leforgása alatt, mert beállt egy raj a frissen telepítettekből. Se előtte, se utána semmi. A környékemen jópár rendszeresen lejáró sportárs, barát van. Nem egytől hallottam, hogy idén még semmit nem fogtak… Pedig többen szinte napi rendszerességgel kiülnek, illetve most már csak múlt időben, kiültek. Lassan mindenki más tóra kezd el járni. Eddig, ha nem evett a ponty, legalább a kárásszal elszórakozott az ember. Idén fogtam 1 db kárászt. Nem tudom, hogy mi történt a tóval, de valami történt. Sajnos. Ha van valakinek valamilyen ötlete, hogy mi is történhetett, azt kérem, hogy ossza meg.

Köszi és görbüljön,

Bóna Richárd

Szia Richárd!

Nagyon sajnálom, hogy ilyen rosszak az idei év tapasztalatai. Igazán, indokot nem tudok megfogalmazni, hogy ez minek köszönhető! Az időjárás igaz nagyon szeszélyes volt így az év elején, de több dolog eszembe se jut… Az április kezdete elég sok jó visszajelzést hozott, de április végére ez megváltozott. Ívás előtti időszak, a hirtelen vízszint emelkedés biztos befolyásolja a viselkedésüket, de ez még mindig csak egy apró része a dolgoknak.
Az észrevételed továbbítom a gazdának, ő hátha tud rá választ találni!
Remélem az év hátralévő része sikeresebb lesz mint a tavasz!
Amint kapok visszajelzést megírom!
Sok sikert!
Király Feri

Sziasztok!

Mivel ebbe mi is belefutottunk, tudom a választ… A rengeteg beömlő víz sok-sok tápanyagot, ponty-ennivalót mosott be a vízbe. Egy terített svédasztalon pedig nehezebb ráakadni egy kókuszgolyóra, mint egy üresen. 😉

Való igaz, nehéz volt a pálya, minket is megvicceltek a halak,. A megváltozott körülmények miatt magasan volt a labda. Mi váltottunk, és lecsaptuk. Hajráztunk egy nagyot, alig 6 óra alatt fogtunk 7-et. Jobban elfáradtam, mintha dolgoztam volna. Most írom a cikket, nemsoká olvashatjátok. 😉

Szia Richárd!

Beszélem a tógazdával:-)megbeszéltük, hogy a telepítések mikor és hogyan lesznek! Sajnos a keszeg félék telepítését csak nyár végén, szeptember elején fogjuk csak megcsinálni, de pontyból a jövőhéten is és június első dekádjában is fog telepíteni még. A kevés fogásodnak az okát próbáltuk kitalálni, de nincs ötlete mi lehetett az ok, az ívás nagyon valószínű bezavarhatott a pecák eredményességébe, de szerinte igazán semmi nem változott a tavalyi halállományhoz képest! Próbál több telepítéssel korrigálni!
Ha, valamilyen változást vélsz felfedezni jó vagy rossz irányba akkor kérlek jelezz itt vissza nekünk!

admin

Ez a beömlő víz néhány éve már okozott gondot! A sok szerves anyag a partmellől bemosva igen veszélyes a vízre, igaz a halaknak marha jó volt, de csak addig amíg fel nem borította az egyensúlyt a sok alga stb..

csonakos.25

Szevasztok.Először is kezdeném azzal,hogy megköszönjem Richárd tartalmas tényszerű írását,észrevételeit.Valóban április második felétől megszűnt a halak táplálkozása,mozgása,élettani funkciói a minimálisra csökkentek.Valahogy a nyár végi(augusztusi)”süket”vizet idézte.Én úgy gondolom,hogy Csaba teóriája áll talán legközelebb a valósághoz.Alapozom ezt a következőkre:mivel a holtág három csatornán kapja a víz utánpótlást,ebben az esetben természetesen talajvízről beszélünk az összes szennyezettségével,tápanyagával, együtt.Sajnos ezek a csatornák zsilipekkel nem szabályozottak.Természetesen más a helyzet,mikor a Tiszából történik a feltöltés.Hasonló helyzet alakult ki a Balatonnal is,nem is egyszer.Talán a választ erre az általam rendkívül tisztelt a HKI.biológusa dr.Tölg Istváné fejtette ki,a Magyar Horgász egyik számában.Pár éve sajnos ez komoly halpusztulással is járt nálunk.Én szerény véleményem szerint ez csak egy átmeneti időszak,a víz tiszta,az áttetsző,amilyen nagyon régen volt,nem beszélve róla szinte alga mentes.Persze mindez csupán az én objektív véleményem.Minden horgásztársnak jó fogást, sikeres évet kívánok.Csónakos.

Balán Attila

Sziasztok. Szelyes tapasztalatom meg nem volt iden de a multheten kereszrfaterek voltak lent es nem egy pontyot es amurt sikerult szak fole huzniuk. Tehat azon a reszen taplalkoznak az ivas es a befolyok tapanyagban gazdag vize ellenere is. Ja ez a tokleveles resz.

Richard

Sziasztok! Köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat, de leginkább a jó fogásokról való beszámolókat, mert ezek tartják az emberben a lelket! Remélem a mostani lehülés és szeles időszak kicsit megmozgatja a tavat és hétvégére megindul. Mi a falu alatt, középen horgászunk. Mindkét oldalon. Sajnos úgy néz ki, hogy nekem is módszert kell váltanom, hétvégén tesztelem és nagyon remélem, hogy végre jó hírekkel tudok szolgálni én is.

Üdv és görbüljön,

Hali,

ÉN is úgy tudom, hogy nem eszik a hal, a telepítés után evett aztán varázsütésre eltűntek, gondolom az ívás miatt. Én sajna még nem jutottam le, kétszer voltam 1-1 napot, és egy jó nagy teknősön kívül emlékezetese dolgom nem akadt.

Tormási Gyula

Sziasztok! Valaki valami okosságot? Tegnap óta lent vagyok és még egy moccintásom sem volt. Hát nem vagyok nyugodt! Viszont tiszta ideg.

Szia Gyula!

Meddig tartottál ki? Változott e valami a vihar után?

csonakos.25

Szevasztok.Ez az a pont mikor meg áll a józan ész.Minden adott tiszta víz,a vihar átmozgatta a vizet,légnyomás probléma nincs,igaz kis déli szellő.de ez nem lehet gond!Hajnali ötkor kezdtem,úszós technikával több általam ismert bevált helyeken.Amikor finomitottam a csalit(konzerv kukorica),egyedül csak a teknősök jelentkeztek.Ami nekem furcsa,hogy még a törpék sem mozognak,persze ez nem is lenne baj,de valahol ez kicsit elgondolkoztató.Persze fel a fejjel a horgásznál nincs optimistább lény a világon,és talán ezért is a legszebb szenvedély lehetett.Üdv Csónakos.

Kedves Csónakos!
Kezdek pánikolni ettől a fogás és kapásmentes időszaktól, de megnyugtattak! Ismerőseim akik a Szolnoki Alcsi holtágra járnak napok óta ott sem fognak értelmes halat, holott rendszeresen lejárnak, etetett helyük van stb..
Ők az ívás és ennek a gyorsan szélsőségesen változó időjárásnak tudják be. Remélem mihamarabb vége ennek a rossz szériának és mindenki újra izgalmas horgászatokról fog beszélni…
ÜDv: Király Feri

Tormási Gyula

Szia Feri! Csütörtökön késő délután mentem le a partra nagy reményekkel. Vasárnap reggel jöttem haza. Az első értelmesebb kapásom péntek reggel volt,de lefordult a horogról a potyka. Pénteken délután érezhetően megváltozott a halak kapókedve,16 óra magasságában egy füstölős kapással fogtam egy 3kg körüli nyúrga szerű pontyot. Majd 18 órakkor szintén füstölős kapás, de a kis tükrös a szákolás előtti pillanatban elköszönt. Nagyon élt a víz,többször láttam pontyokat amint még a hátukat is kidugták a vízből fordulás közben. Ekkor már Feri barátom is csatlakozott hozzám. Aztán este jött a vihar,kitartottunk,igaz kapaszkodtunk a török sátorba mint a buszon. A vihar alatt volt pont egy kapásom,de nem volt lelki erőm kimenni a stégre. Aztán szombaton déltől délután négyig fogtam 3 szép tükröst, olyan 1,5-től 2kg-ig. Majd még vasárnap hajnalban még egy két kilósat. Kb négy-öt halvesztésem volt. Feri két pontyot fogott,az egyik egy 4,7kg-os szép pikkelyes. Emelett még rengeteg szép tenyeres kárász akadt a horgunkra. Én nem tudom miért mondják,hogy nem eszik a hal 🙂

Szia Gyula!

No, ma reggel én is lementem horgászni, no meg azért is mert aggasztott ez a kapás nélküli időszak! Beszélgettem egy horgásszal, és ő is mondta hogy az iskola alatti részen volt lent sátorozni egy társaság és 4 nap alatt 2 kárászt és csomó törpét fogtak!
Kezdtem aggódni, de elkezdtem a horgászatot! Nem telt el 10 perc egy gyönyörű kárászt fogtam. Rá kb 20 pecre megint egy brutál nagy kárász! KB.10 órakor meg egy 1,2-as pontyot! Fél tizenegyre egy szép keszeget! Utána nem jött semmi, de igazából kísérletezgettem mivel mi jön!
Szerintem ez az átkozott időjárás és az ívás miatt ilyen szélsőséges ez a víz most! A ponty amit fogtam teli volt tejjel.. szinte biztos ez is befolyásolja a sikereket!
Most már csak egy dolgot szeretnék látni! Az iskola alatti részen mutassa már meg valaki hogy lehet ott is halat (pontyot) fogni! Nem hiszem hogy ott nem lehet halat fogni!!! Az addig rendben hogy én elbénázom a horgászatot, de aki profin nyomja az sem tud ott halat fogni? Nics kedvetek a horgásztalálkozón egy pontyfogós rövid próbát tenni?
A galériába fel is tettem 3 képet, igaz nem valami profi fotók, mert egyedül voltam és igazán nem készültem fel a fotózásra!
Nos, én azt gondolom hamarosan vissza fog térni a sikerszéria többieknek is!

Sziasztok Urak!

A talin nagyon szívesen megmutatom, hogyan és hol szoktam arrafelé pecázni. Ezt megígérhetem. Azt viszont nem, hogy hal is lesz, ahhoz kell a pajtik közreműködése is. 😀

Sziasztok!

Ismét klaviaturát ragadok, hogy ne csak negatívumokról számoljak be. 2 hetet töltöttünk lent a családdal Ugon, pár napos megszakítással. A pünkösdi héten lementünk vasárnap, de a rossz idő hazavert minket csütörtökön. A víz meleg volt akkor még, jópáran fürödtek is benne. A pár nap horgászat katasztrofálisan sikerült, egy 1,2es pontyot fogtam, meg 1 kárászt ezen a héten. Csütörtökön hazamentünk, de vasárnap vissza, bár az időjárás nem indokolta, de legalább lent voltunk. Egész vasárnap egy árva kapásom se volt. Hétfőn változtattam az etetés helyén, közvetlenül a stég elé szórtam be pár marékkal, de a szokásos helyemet etettem folyamatosan. Hétfőn délután a stég elől jött egyből 2 tükrös (1,5 és 2), majd a szokásos etetésemen elsült végre a feeder és egy közel 3as tükrös jött. Kedden csak a régi helyemet etettem, fogtam egész nap 5 tükröst, 1,5 és 2,5 közöttiek, meg egy bő 3as pikkelyest. Főleg este jöttek. Szerdán hajnalban tipli le a stégre, reggel gyönyörűen evett, jött 5 ponty, 4 tükrös és végre egy közel 4es pikkelyes. No meg egy 60-70 dekás amur! 10-kor elvágták a kapást, aztán egész nap süket volt a víz, este még fogtam egy 1,5es tükröst. Látszott az égen a közelgő hidegfront. Csütörtökön betört a hidegfront, zuhogott az eső, de csak kiültem. Nem részletezem, 14 ponty jött, 2 db 1 kilos, egy másfeles, a többi mind 2 és 3 közötti. 2 kivételével mind tükrös. Pénteken is szépen evett, összesen 8at fogtam, egy pikkelyes volt közte, kb 3 kilos, a többi 2-2,5es tükrös. Szombaton megállt, egész nap fogtam 3at, aztán vasárnap hajnalban búcsú horgászat és fogtam egy utolsó 1,5est.
Nagyon tanulságos horgásztúra volt. 1. tanulság: Az első héten mondtam a cimboráknak, hogy ha visszahűl a víz, az kiveri a laposból, a patkó 2 végéből a pontyot és a mélyebb, melegebb vízbe húzodik. Ez be is jött. Én azt feltételeztem, hogy a falu alatti szakaszon azért nagyon nehéz fogni, mert a ritka magas vízállásban kihúzódott olyan helyekre, ahová évek óta nem fért oda és elszaporodott a vízicsiga és a vándorkagyló. Ezek nagyon lapos részek, hamar felmelegszik és hamar le is hűl. A hideg kiverte őket és beálltak a mély vízbe.
2. tanulság: ívik a ponty és kárász. Hétfőn, kedden és szerdán a stég melletti nádasban minden hajnalban óriási csobogás, fürdés volt. Amikor odaosontam, termetes ponythátak látszódtak ki a vízből. A hidegfronttal leállt az ívás, nagyon visszahűlt a víz. Szerintem még nincs vége. A héten láttam jó 10 kilós pontyot kiugrani a vízből, de rengeteg 4-5-6 kilos pikkelyes ugrált, hol a nád mellett, hol a víz közepén. És egyáltalán nem evett a nagy, csak a frissebb telepítések. Az idei telepítések is nagyon erősek, úgy húznak, mintha tényleg nagyfiúk lennének.
Összességében jó túra volt, de termetes pikkelyesek még mással vannak elfoglalva. Szerintem még 1-2 hét, befejeződik az ívás, és jönni fog a nagy is.
Minden nap fogtam jópár termetes kárászt is, ha nagyon rámegyek, rengeteget lehetett volna fogni.
Ja, és úgy túrt a ponty, mint a háborodás.
Jó fogást mindenkinek!

Szia Richard!

Gratulálok, ez már igen komoly mennyiség! Végre megindult egy „picit” a ponty! Pedig nem volt telepítés sem ez idő alatt!
Remélem a tavalyi nagyok is visszatalálnak hozzád!
Írj, ha sikerül akasztani valamit!
A képekről se feledkezz meg, mert amiket eddig beküldtél, azok is mind egytől-egyig remek fotók! Nem beszélve arról, hogy az idén is lesz sorsolás! 🙂
ÜDv:Király Feri

Hali Feri,

egy kérdés, az amur telepítést mi indokolta? és mikor raktatok bele? lehet tudni akkor mekkorák voltak? másik kérdés, hogy a nád írtást és astég építést szabályozza valami? mert sok dolog elszomorított mikor a múlt hétvégén kinn jártam, valami tényleg nem stimmel a vizzel…ezt nem csak én mondom, és nem a halfogásra gondolok, úgy érzem nem jó irányba mennek a dolgok, de ez csak az én saját véleményem, ezzel senkit nem szeretnék megbántani, meg vitát kezdeményezni!

bocsi az írásbeli hibákért…most látom van egymás után 2 is 🙁

Szia Dexter!

1. Az első kérdésem az lenne honnan veszed hogy amur telepítés volt? A holtágba természet idegen halat nem lehet telepíteni! Ezért csak ponty és keszeg kerül telepítésre, ha kerül bele amur az véletlen lehet a pontyokkal együtt!
2. A nád irtását és a stégek építését az Önkormányzat szabályozza illetve az adta el a nád levágásának jogát egy helybeli embernek! A nevét nem tudom de az önkormányzat biztos tud benne segíteni!
3. Már bocsánat, a hangnemért de mi a fene baj lenne ezzel a vízzel? Ilyen jó minőségű víz a holtágba évek óta nem volt, nem bánnám ha kifejtenéd pontosan mire gondolsz és mire alapozod a sejtelmes kijelentéseid!
4. Mire gondolsz akkor amikor azt írod hogy rossz irányba mennek a dolgok? Ezzel nem tudok így mit kezdeni, nem bánnám ha leírnád mert ez így abszolút meghatározhatatlan ezért nem tudok vele mit kezdeni!
Halfogás? Erről csak annyit mondok, hogy meg kell nézni ki mennyi halat fog a vízparton! De, ne azokat említsd nekem aki lejön fél napra és nem tud éppen akkor halat fogni! Mint már említették mások is ez nem egy ponty simogató, itt tudni kell horgászni ahhoz, hogy valaki halat fogjon!
Elnézést a hangsúlyért, de a hangulatkeltésre alkalmas rébuszokra nem fogok finomkodva válaszolni!

Dexter

Mert körülöttünk mindenki a 30-40 dekás amurokat fogja, le is fényképeztem, én is fogtam párat, és a szomszédok is. Halfogással semmi gondom nincs, de olyan mintha nem is lenne a vízbe hal, nem látni mozgást, nem látni ugrásokat, csak a busákat és pár balin rablást, semmi ponty túrás, semmi ponty ugrás, csak az amurok zabálnak minden nádat és hínárt ki.
a horgász morállal van gond,ami sosem volt jellemző ezen a vízen, én személy szerint lassan 20 éve horgászok itt, de ilyennel nem találkoztam, hogy szinte veszekednek az emberek, a horgászhelyekért, mikor nem is fognak halat. és amikor 3-4 vödörrel szórják befelé a kukoricát, majd egy óra elteltével csattantak a mázsás gombócok a vízbe. az meg hab a tortán hogy az érintetlen helyekről csónak számra irtják kifele a nádat és dobálják a vízbe. az meg a hab tortán, hogy amíg fenn voltam a házba, valaki kikötött a stégre és neki állt nézelődni, majd mikor lementem,és megkérdeztem mit szeretnél, átment a szomszéd stégre és onnan hallgatózott,vagy mit tudom én mit csinált.

Catfish

A halmozgásról annyit, hogy én amikor lenn voltam akkor igaz hogy nem ugrottak, de gyönyörű forgásokat láttam.
A horgászmorállal gond lenne? Az a baj nem csak a horgász morállal van ebben az országban gond! De, nem akarok szociológiai vitákba bele menni! A morál megváltoztatása csak alulról, belülről történhet meg.
A vödörrel beszórt etetőanyagról annyit hogy idióták akik ezt csinálják! Az emberi mohóságról megint nem akarok vitázni, ilyenek az emberek. Amíg nem válogatjuk meg kinek adunk engedély addig ilyen lehet sajnos!

Catfish

Az őrzésünk az most valóban gyenge, sajnos Gyula beteg a helyettesítőről meg nem tudok sok mindent még. Erősítés lesz hamarosan az ember már megvan 🙂

csonakos.25

Szevasztok.Olvasva Dexter írását úgy érzem nem lehet csak úgy átértékelés nélkül elmenni mellette.Az pedig.hogy ilyen fiatalon ennyire jók a meglátásai,ennyire szivén viseli a víz sorsát külön elismerést kíván.Igen komoly gondok vannak,csak párat említenék.Merem ezt azért is tenni mivel maholnap 32-éve van szerencsém ismerni ezt a gyönyörű vizet.Onnantól hogy a víznek új bérlői lettek örvendletesen javult a tó halállománya,egyre több horgász kereste fel a vizet,ez még nem is lett volna baj.Ezzel párhuzamosan elindult egy esztelen partrombolás,valamint teljesen érthetetlen nád irtás,tetézve a minden esztétikát,szakmai hiányosságot tükröző rémisztő stégépítésekkel!Csak pár példát említenék:a vasút felőli oldalon a sziget oldalán egy kb.100 négyzetméteres partszakaszt megbontva egy belső tavat alakítottak ki,mikor jeleztük az akkor még Tanács felső vezetője felé,azt a választ kaptuk,hogy igen tudnak róla intézkedni fognak,mondanom sem kel ,hogy a mai napig semmi nem történt,de mondhatnám a majd vízközepébe épített stéget,a gusztustalan flakonos bójákat stb.Tehát ha azt mondom,hogy anarchia i állapotok uralkodnak akkor sem esem túlzásba!Sajnos úgy néz ki,hogy van a víznek bérlője,de nincs gazdája.A Zoliék becsületese megoldják a víz hallal való telepítését,de itt be is fejeződik.Tudom Ők is falakba ütköznek,célzok itt az Önkormányzat hallatlan passzivitására,tudom:recesszió,szegénység,forráshiány és még sorolhatnám.Még csak annyit,a tó halállományával nincs semmi baj,ez a rendkivüli szélsőséges időjárás okozhatja ezt az átmeneti kapástalanságot.Ami biztos én nem emlékszem még ilyen tiszta,algamentes vízre amióta itt riogatom a halakat.Halőrünknek meg ezúttal kívánunk mielőbbi felépülést,nagyon szeretném még látni ahogy itt elpöfög a stégem előtt.Üdvözlettel:Csónakos

Tormási Gyula

Sziasztok! Hát nem tudom mit is írjak! Az önkormányzati részben talán igazat tudok adni nektek,nem kéne annyi stég,nem kéne a nád vonalánál kijjebb építeni a stégeket. Higgyétek el azért fogtok kevesebb halat idén,mert nem kedvez a horgászatnak az időjárás. Jönnek mennek a frontok,hol süllyed hol emelkedik a légnyomás. De minden rossz év után jön egy jó. Akkor isteníteni fogjátok a vizet. Durván kifejezve meg amíg ilyen szép a víz és a környezet,és a vízkezelő ennyire odafigyel a halállományra, addig leszarom hogy fogok-e vagy sem. Amúgy van egy csomó horgászvíz a közelben,miért nem mentek oda?

Ja,és hála istennek,hogy fogják a 30-40 dekás amurokat. Elméletileg nem kerülhet bele amur,de hallottam illetve láttam már extrém jó körülmények között szaporodni őket. De abban sem vagyok biztos,hogy meg tudjátok különböztetni az amurt a balintól :))))

Gyerekek, ne veszekedjünk!
Már én is bánom a durva kirohanásomat, de ez részben a tehetetlenségem miatt is van.
Én legalább 4 halőrt tartanák itt munkában! De, mi lenne akkor? Ahhoz bizony magasabb engedély és napi jegy árak társulnának, de mivel kevés napijegyes helyünk van a sok stég miatt – ami persze az Önkormányzatnak jó csak – nekünk se érné meg igazán a csak éves területi jegyekkel.
Mellesleg a tó körbejárhatatlanságával szinte zsákutcába kergetnek minket az őrzés tekintetében!
Zoli ígéretet tett anno, hogy ha megoldják a kerítések partól való 6m-es távolságát akkor megcsináltatja a vízparti utat murvával felszórva. Ez bizony segítene az őrzésen, halállomány védelmen és persze lehetne több horgász hely is! A találkozón is felmerült, hogy nem kell már több stég erre a vízre mert nem férnek el már a partról horgászók…
Csónakosnak igazat kell adjak, nem csináljuk elég jól a gazda részt, a telepítésekkel még nem kellene hogy vége legyen a munkánknak.
Újra csak azt tudom mondani, megpróbálok beszélni az érintettekkel, de a tavaly elhangzott javításokból sem sikerült megvalósítanunk semmit!
Amint sikerült megtudnom valamit szólok nektek, addig kérlek benneteket szóljatok ha olyat láttok ami nem OK, de ne rébuszokban hanem tényszerűen, tárgyilagosan hogy tudjak kezdeni vele valamit!
ŰDv:Feri

Kedves Gyula,

Örülök neki, hogy ennyire „power” vagy, és az is tetszik, hogy mindenre tudsz valami magyarázatot adni. Engedd meg, hogy mást ne reagáljak a hozzászólásaidra, (pedig a bicska kinyílt a zsebembe), az oldal szellemisége és filozófiája miatt.
Ellenben engedd meg hogy megkérjelek, a „Dexter” névvel aláírt, hozzászólásokra, bejegyzésekre, képekre ne reagálj semmilyen formában a további viták, nézeteltérések elkerülése miatt.

köszönettel ,
horgásztársi tisztelettel,

Kedves Dexter!
Ne haragudj ha megbántottalak,nem állt szándékomban. Nem hiszem,hogy én mindenre tudom a magyarázatot,hisz én sem fogok halat mostanában. Viszont próbálok utánajárni,kérdezősködni,olvasgatni a miértet keresve.
Azt a bizonyos „bicskát” meg csukd be,nehogy megsértse a combodat.
Úgy érzem Te nem vagy teljesen tisztában az oldal szellemiségével és filozófiájával. Emlékszel még amikor idén is engem húztak ki a sorsoláson? Nos elhiheted,hogy nekem sem esett túl jól az,hogy te olyan negatívan álltál hozzá a dolgokhoz,miközben mindenki gratulált nekem. És csak így kettőnk közt szeretném elmondani neked,hogy akkor este amikor megtudtam,hogy engem húztak ki,úgy volt a fejemben,hogy felajánlom neked az éves engedélyem.Mert hát nekem a munkahelyem is támogatja 90%-ban. De mikor pár napra rá elolvastam a hozzászólásaid,meggondoltam magam.
Amúgy nem igazán értem min tudtál megsértődni ennyire?

csonakos.25

Szevasztok.Gyula én úgy gondolom,hogy Te félreértelmezted Dexter írását.Ő Egyáltalán nem a kapástalanságot firtatja!Amit írt az a valóság,most lehet egy strucc politikát is folytatni,de nem hiszem,hogy ez a megoldás a problémák kezelésére.Az,hogy rákérdezett az amur dologra abban én nem látok semmi kivetni valót.Abban én nem akarok állást foglalni,hogy mennyire kell ebbe a vízbe amur,vagy nem.Erről megvan a saját véleményem,de ezt most hagyjuk.Csak úgy mellékesen mondom,hogy én kb.7-8 nagyon szép egészséges 30-40-cm-es amurt simogattam meg majd helyeztem vissza a vízbe.

Sziasztok Urak!

Sokáig gondolkoztam, reagáljak-e egyáltalán bármire a fentiek közül. Végül úgy döntöttem, hogy konkrétan semmire sem, viszont csak úgy, általánosságban elmondom a saját véleményem és gondolataim.

Először is: kis hazánkban horgászni mindenki tud. Halat fogni kevesebben. És igen, a kettő között van egy néha nem is olyan apró különbség, a hal. El kell fogadni, hogy ez egy igen jól telepített, de TERMÉSZETES víz. Hadd idézzek a honlapról. Ezzel indul a főoldal:

„Kinek ajánlom ezt a horgásztavat?

Azoknak a horgászoknak akiket nem elégít ki a mesterséges tavak uniformizált környezete.
Azoknak akik unják a kiszámítható és gépies horgászatokat.
Akiknek nem csak a fagyasztók teli tömése fontos.
Azoknak akiknek fontos a táj természetessége.
Leginkább azoknak akik a halfogás élményét szeretné összekapcsolni a családi pihenéssel is.”

Ez egy eszencia abból, amit az ide látogató kaphat, egy kis utalás arra, mi várja majd.

Ismerek olyan horgászt, pecáztam is vele, akinek a horgászfelszerelése több millió forintot ér még használtan is. Viszont még segítséggel se sikerült szák fölé húznia Tiszaugon egyetlen halat sem 8 nap alatt. Közben én – persze nem azért mert akkora ász vagyok – egy éjjel megfogtam azt, ami a lelkemnek segített felfrissülni, és hajnalban innen mentem dolgozni. Azt hiszem, mind mennyiséggel, mind súllyal bebizonyítottam már, hogy nem szájkaratés vagyok. Mégis lenne kitől mit ellesnem. Sőt, néhányotok helyén nagyon szívesen pecáznék. Szóval: nem szabad nem eltérni a megszokott dolgoktól… Ha forró a platni, el kell venni a kezem róla. Ha nincs kapás, változtatni kell. Csalit, etetési stratégiát, de akár helyet is. Esik az eső? És? Fúj a szél? És? 40 fok van? És? Alkalmazkodni kell…

Másodszor: nyílt nap. Ez pont arról kellett volna szóljon, hogy a vizet szerető, vízért aggódó, a kezelők munkáját segítő vagy segíteni akaró emberek, akik vastag pénzeket is fizettek a szivattyúzásért, mikor menteni kellett a holtágat (minden tiszteletem a Tiétek!!!), szóval hogy Ők személyesen elmondják az esetleges panaszaikat, ötleteiket, kéréseiket, feltegyék a kérdéseiket, és ezek után azzal fejezzék be: „Feri, köszönöm a válaszaid, ez jó, megbeszéltük. És én hogyan járulhatok ehhez hozzá?”

Tudom, nem mindenki tudott időt szakítani rá, hogy eljöjjön. Van, aki azért nem, mert dolgozott. Igen, pénzt is keresni kell, mert a boltban pénzért adják a kenyeret, nem pedig beszélgetésért – sajnos. 😀

Na de van olyan is, aki csak szimplán nem jött. Elfelejtette? Naptár, telefonemlékeztető.
Ám ami elszomorít, hogy eleve kevesen gondoltuk úgy, hogy egyáltalán jelezzük a szándékunkat. Ez van, el kell fogadni.

Na de akkor abból kell dolgozni, amink van. Vagyis Ferinek, Zolinak, Gyulának, és a sok-sok segítőiknek kell abból dolgozniuk, amijük van.

Nem védek senkit, nem támadok senkit, nem koppintok senki körmére, hiszen sem jogom, sem okom nincs. Úgy gondolom, egy ilyen beszélgetésre igenis szükség van. Csak nem feltétlenül itt, nem feltétlenül ilyen formában, és nem feltétlenül ilyen hangon. (Ez de hülyén hangzik, mikor csak betűk vannak, hang meg maximum a gép zúgása…)

Harmadszor: sajnos Julcsi elkövetett egy hibát, és kimosta, amit nem lett volna szabad. Ezért most ennyi év ugi peca után magyarázkodnunk kell. Változtatott ez valamit? Részemről semmit. Továbbra is imádom a vizet, és mivel a szokásos szállásunk egész nyáron teltházas, lázasan valami hajlékot keresünk. Poronttyal a pocakban nem kéne Julcsinak sátraznia.

Urak! A szavakat formáljuk mondatokká, beszélgessünk, egyezzünk meg, és aztán vigyük véghez azt, amiben megállapodtunk. Itt a remek alkalom, mindenki elmondhatja, mi az, amit másképp csinálna.

Viszont van egy kérésem. Ne vagdalkozás legyen, hanem építő jellegű kritika. Itt és most nem elég az, hogy így rossz a víz, vagy ez vagy az… Az is kell, miért rossz, és hogyan lehetne jobbá tenni. Csak így lehet valamit is változtatni.

Tudjátok: Együtt a halakért, a természetért és a jövő nemzedékéért!

Feszes zsinórt Nektek! 😉

Tormási Gyula

Szia csonakos! Hát én személy szerint nagyon örtülök ezeknek az amuroknak :))),imádok horgászni rájuk. Bár sajnos nekem nem volt szerencsém még idén hozzájuk :(((.

Kedves Csaba! Ott a pont!
Július-augusztus környékén megejtjük a pecát a stégemen? Milyenek a C1-es botok? Ugye az ára nem a minőségét tükrözi? Szia

Gyula! Ezer köszönet! Benne vagyunk, ha a poronty is úgy akarja. 🙂
Legalább jól ellesek néhány trükköt!
A botok azért kerülnek ennyibe, mert baromi sokat hozunk be és mi is jó árat kapunk. Mármint nem én, hanem a főnököm. 🙂
Ha vigyázol rá, örök élet plusz egy nap, nem tudok olyan szitut, amikor ne szolgálná ki az embert. Viszont szerintem a beszélgetésnek ezt a részét ne itt folytassuk majd, hanem privátban (FB-n vagy emailben mateh.csaba kukac gmail pont kom). Ott majd elmondom, mik a különbségek.

Sziasztok,

Nem szándékom beleszólni a fenti észrevételekbe, inkább beszámolnék a hétvégi fogásokról, nemfogásokról. Szerdán mentünk le a családdal kora reggel. Gyors beetetés, bedobás, aztán munka. Egész nap semmi, este elsült a feeder, de nem lett meg. Csütörtökön ugyanez, egész nap 1 kapás, de azt is elbénáztam. Mindkét nap rengeteg nagy kárász jött, szóval azért jó kis napok voltak. Pénteken végre történt valami. Reggel jött egyből egy 3,20as pikkelyes, aztán egy 1,80as, 2db 2 kilo körüli tükrös. A kapás leállt 11 óra magasságában. Este még egy 4,10es pikkelyes beesett. Szombaton tökéletesen süket nap, este fél 9kor volt egy kapás, egy 3,80as nyurga küzdött jódarabig. Vasárnap reggel csak kárász, semmi más. Amiért ezt leírom: teljesen kiismerhetetlen, hogy mikor, hogyan, mit, merre eszik a ponty. Ott túrt, ugrált az etetésemen folyamatosan, fogni még is csak pénteken fogtam rendesen. Jó horgászat volt nagyon, de egyszerűen kiismerhetetlen a víz. És azt hiszem, hogy Ugnak ez adja meg a varázsát. Valamikor a 38 fokos rekkenő hőségben fogtam betegre magam, valamikor csak délelőtt vagy este.
Remélem most már a nagyfiúk is jönni fognak hamarosan.

Görbüljön,

Szia Feri,

Egy óriási kérést elfelejtettem tolmácsolni. Nem újkeletű pobléma, de valamit kezdeni kell most már az üggyel. No, a probléma: a kenu bérlők és a bérbeadók. Sajnos úgy néz ki, nincs általánosan elfogadott házirend. Tisztelet a kivételnek, de sajnos a kenukat kibérlők java része nincs tisztában azzal, hogy ez egy horgászvíz, sok stéggel, sok horgásszal. A stég előtt 5 méterre eveznek el, belegabalyodva, elszakítva a zsinórokat, mert nem nézik, hogy hol horgásznak. Vagy csak simán az etetés kellős közepén vizicsatáznak. Másik hobbijuk, hogy az etetést jelölő bólyákat poénból kirángatják, arrébb viszik, vagy simán csak elviszik. Általában 2x kérem őket szépen, hogy a víz közepén játszadozzanak. 3. alkalommal már elgurul a gyógyszerem és üvöltök velük.
Nem tudnátok szólni a bérbeadóknak, hogy valami házirendet alkossanak és tájékoztassák a bérlőket? Csak annyi kellene, hogy ne a stégek előtt vizicsatázzanak, pláne ott, ahol 6-8 helyen is horgásznak, lehetőleg a víz közepén evezzenek és az etető bólyákat ne háborgassák (nem műanyag flakonok, nádszálak, hanem rendesen megcsinált dőlőbólyák).

Nem tudom, hány helyen lehet bérelni, de 2 fajta kenut szoktam látni. A nagyobb, indián kenuval közlekedők általában rendkívül kultúráltak, a kisebb kenuval közlekedőkkel van gond.

Köszönöm a segítségeteket a probléma megoldásában.

Szia Richárd!

Jelezni fogom ezt a problémát az Önkormányzatnak, mert első sorban ők szoktak kenukat bérbe adni, a többi gyakorlatilag magán tulajdon, azokkal mi nem tudunk sok mindent kezdeni! Amint sikerül kicsikarni valamit az Önkormányzattól szólok!
Gratulálok a szép fogásokhoz! A nagyok szégyenlősek mostanában! :-)))) De, jönnek azok még!
Üdv: Feri

Szia Richárd!

A kenusokat érintő ismertető elkészítése folyamatban van! Meghallgattam az Önkormányzatosok véleményét is és egyeztetve elkészül a tájékoztató ill. házirend. Ebben a horgászokra is fog vonatkozni egy két dolog. pl az iskola alatti részen tudják a kenukat vízre rakni az önkormányzat tulajdonában álló stégen, de ezt a horgászoknak is tudomásul kell venni, hogy az erre a célra van létrehozva és ha oda mennek a kenu vízre tevése miatt akkor azt igen is meg kell engedni és ne akadályozzák, hátráltassák stb..
A rengeteg etető bolya kérdése is okoz még gondot itt mert azok általában a partól távol vannak ahol egyébként kenuznának, tehát vagy a part felől kerüli de akkor a szerelés van veszélyben vagy a bója mellett megy el ami megint vitára ad okot.
Szóval az egymás mellett élés problematikája megint előjön…
Jelentkezem a fejleményekkel!
ÜDv: Király Feri

Nagyon köszönöm!

A bójákkal kapcsolatban csak annyi volt a kérés, hogy lehetőleg ne kapják fel és vigyék arrébb.

Tormási Gyula

Öcsééém,itt kerülgetik a dőlő bójámat a kenusok 🙁 Délután is itt állok a stégen,és egy kíváncsi kenus csóka meg nézegeti bójám,mondom neki,oda horgászok ám,ő erre:bocsi nem láttam. Szerinted a buszra várok itt a stégen vazze? Egyébként délelőtt óta vagyok lent,és eddig egy kettő feles,és egy három feles potyka. Nem is olyan rossz ettől haltalan víztől,nem? 🙂

Hali!
Meddig leszel lent pecázni? Hol vannak a 8+-os pontyok, amurok? 😀
Remélem hamarosan elkészül a kenusoknak szánt ismertető, de addig is próbáljátok határozottan, de udvariasan lerendezni ezeket a helyzeteket!

Tormási Gyula

Szia Feri! Nem voltam lent egy egész napot sem,szerda délelőttől csüt. reggelig. Két ponty jött,több mint elég. Hogy hol vannak a 8+-os halak? Most mondhatnám,hogy annyira sporthorgász vagyok,hogy már ki sem fogom őket :),vagy azt,hogy az én szerelésem nem ólom /most már kavics/ elhagyós szerelék,hanem hal. De sajnos eddig elkerültek a nagyobbak 🙁 Szerintem szűk egy hónap csúszásban vagyunk a halakkal a kora nyári időjárás és az ívás miatt,és ez nekem reményt ad,hogy a java még csak eztán jön. Jó volt most ez a spontán egynapos horgászat!! A végén pedig még egy jót kávéztam és beszélgettem a kedves halőr Gyulánkkal.

Szia Feri! Jut eszembe,hogy állsz a szervezéssel? Előreláthatólag lesz valami belőle? Szia

Szia!
A jövő héten lesz egy szakmai megbeszélésem a Palotási vezetőkkel akik segítenek kidolgozni egy keret szabályrendszert a szeptember első hétvégéjére tervezett versenyhez. Most ég nyaralni vagyok de a. Hétvégén már tudok sokat a szervezéssel foglalkozni! Jelentkezem holnap este!