Egy kis összegzés, Tiszaug 2011

Ahogy ilyenkor lenni szokott, üllők a meleg szobában, a jó kis cserépkályha mellett, látom az ablakból, hogy milyen barátságtalan idő van kint, néha talán még a hó is szálingózik. Előveszem a nyári élményeimet, ezeket próbálom meg újra átélni.  Karácsony elmúlt van idő egy kicsit felidézni a horgászattal töltött órákat, perceket.

Most nem szeretnék nagy fogásokról, történetekről megemlékezni, csak szeretném egy kicsit összeszedni az évet, kicsit talán összegezni.

Sajnos a tavaszi horgászatokról sikeresen lemaradtam, a szakdolgozatírás illetve az államvizsgára való készülés miatt, na, jó azért jutott időm egy kicsit vallatni a vizet. De valahogy nem volt az igazi, a kárászok nászáról is lemaradtam, pedig ilyenkor szépen megmozdul a víz, és akkor még a pontyok efféle életéről nem is szóltam. Emlékszem milyen jó indult, egy könnyű fenekezős horgászattal kezdtem egy idő és sok variálás után rátaláltam a kárászokra szépen is fogtam őket, majd egy ponttyal is sikerült megkoronázni, nem volt nagy, talán méretes se, de az első nemes hal, az évben, remélem, még mindig a vízbe úszkál.

Ezután sokáig semmi, talán még az államvizsga előtt mentem ki Tiszaugra pár napra, tanulás, feltöltődés miatt, na, meg horgászni egy kicsit, de csak nem jött az áttörés, igen fogtam-fogtam, de az igazán szépek elkerültek. Az évnek úgy vágtam neki, hogy reménykedtem, végre sikerül átlépni az 5 kilós határt pontyból, amurból, sajnos nem sikerült. Találkoztam ugyan 1-2 szebb amurral, de sajnos vagy a horog, vagy a tapasztalanság, de mindig a hal nyert. Jött a nyár vége és jött a vízszint csökkenés, és a víz teljesen leállt, júliustól augusztusig elég sokat próbálkoztam, hiába, nem evett a hal, ezt másoktól is lehetett olvasni, hallani, valami nem stimmelt a vízzel. Aztán emlékszem kifogtam egy nagyon borongós időt, volt mikor 24 órán keresztül nem is tudtam horgászni, de ekkor se indult meg csak a 30-31-32 centis vagy méreten aluli pontyok, darabszámra jó szórakozást nyújtottak, de amúgy nem. Még szeptemberben adtam egy esélyt a halaknak, akkor sikerült is fognom egy 3-as pontyot, de sajnos fotózás előtt meglógott a kezemből, talán 2012ben újra sikerül megfognom.

Ami pozitívum, hogy még novemberben, sőt decemberben is sikerült pontyot fognom, bár ekkor már a stand után fent a kanyarban kerestem a halakt.

Rablóhalazást tekintve, egy süllőt sikerült fognom, se több se kevesebb, átlagos, évente 1 max 2 süllőt fogok, látszik nem a rabló halak szerelmese vagyok.

Ez az év sajnos elmaradt a1-2-3 évvel ezelőtti fogásokhoz képest, hiába a sok telepítés, a vízgondozás én máig azt mondom valami nem volt rendben idén a vízzel! Élmények, természet, csend, nyugalom, még ha nem is mindig, de azért kárpótoltak a fogások elmaradásáért. Utolsó írásomban leírtam, hogy rengeteg kellemetlenség ért más horgászok által, ezzel most nem szeretnék foglakozni.

Inkább szeretnék 1-2 szóban megemlékezni az új szabályokról. Én még mindig tartom, hogy legfontosabb az ellenőrzés megoldása, enélkül hozhatunk bármilyen szabályokat, nem fog semmi se változni. Áthúzás? nekem a vesszőparipám, már idén is azt hittem engedélyezve van, ezek szerinte nem volt, mégis….no comment, csúnya szóval. mivel én még busán kívül egy halból se fogtam a súlyhatárokkal eddig nem kellett törődnöm, figyelni rá, bár mivel nem eszem halat, nem készítettek trófeákat, nem adom el a halat így biztosan visszaengedném az 5 feletti halkat is. Viszont én tartom, hogy valami kis ellenszolgáltatást be lehetne vezetni a visszaengedett súlyhatárt meghaladó halakért. illetve a másik, én a ponty, de még a süllő, csuka, államilag használt méretkorlátozását figyelmen kívül hagyván emeltem volna azokon.

Jó hír hogy megérkeztek az engedélyek, de sajnos munkanélküliként, pályakezdőként, meg kell gondolnom, hogy nyáron hova rakom, vagy honnan veszem el azt a 20000-ft-t, mert ugye más hobbim nincs, nem dohányzom, nem iszok, de azért 20000forint és még a horgász felszerelésről nem is beszéltem. Sajnos most erre kellett rádöbbennem, így fiatal felnőttként.

Milyen horgászévet várok? Remélem sikerül megfognom végre azt az 5 kiló feletti halat, illetve legalább hasonló élményekben gazdag horgászatokat kívánok magamnak, mint 2011-ben. Remélem, megmaradnak még a horgászhelyek, a nádasok, a sásak, a hínár foltok, hiszen sokan nem csak a halért járunk horgászni.

Soraim lezárásaként, szeretnék minden horgásztársamnak, egészségben, Boldogságban, horgász élményekben gazdag 2012-es esztendőt kívánni!

Horgásztársi üdvözlettel,

hozzászólás 37

Tormási Gyula

Szia Dexter! Bár nem ismerjük egymást,de írásodból nézve jó gyerek lehetsz. ( nem nagyképűségből mondom) de én már sok 10kg-on felüli halat fogtam itt és más vizeken. Ha gondolod és elfogadod akkor tudok segíteni abban,hogy megfogd életed halát a 2012-es évben. Én az idén nem mentem haza úgy horgászatból,hogy ne fogtam volna 3-4-5-6kg-os pontyot,esetleg 9-10-11-12kg-os amurt. És ezeket a halakat mind a sok olvasásnak,próbálgatásnak,és a hitnek köszönhettem. Mert hittem abban,hogy amit és ahogy csinálok az beérik. Szeretnék neked fogós szerelékeket mutatni,és nagyon jó módszereket( ha igényled). 20 éve horgászom,és kb. 3 évvel ezelőtt már a tököm ki volt az egésszel,hogy csak havonta egy két méretes pontyot fogok,majdnem abbahagytam a pecázást. De eldöntöttem,hogy olvasni és tanulni fogom a horgászatot. Azóta egyre több halat fogok egyre nagyobb méretben. Szia

hali,

köszi a pozitív visszajelzést!
Hát tudom, sőt biztos vagyok benne, hogy a hely változtatásommal van a baj. nekünk nem a falu környékén van a telkünk, hanem pont az ellenkező irányban, még vagy másfél kilométerre a strandtól, így nagyon sekély vízben tudok csak horgászni.
De már idén ősszel egyre többet voltunk fennt a kanyarban horgászni, lehet ez lesz a nyerő, főleg hogy ennyire lennt van a víz! persze mindent meghallgatok, segítséget szívesen veszek, de tudod, minden horgász szeret a maga feje után szeret menni 🙂
Idén eljutottam oda hogy majd minden horgászat alkalmával fogtam „méretes” 30centis vagy pár centivel nagyobb nemest 🙂

Szia, Dexter!

Egy olyan horgász, mint Te, megérdemli azt az engedélyt! Erre a cikkre szavaztam. (Meg a Hejj horgászok, horgászokra is szavaztam)

Kívánom, hogy fektess matracra ’12-ben sok szép 10+ -os halat, na meg azt, hogy ne ez legyen az életed hala! 😀

Jövőre a botot lógasd, ne az orrod, és görbüljön a bot, visítson a fék, nyúljon a monofil! 😉

Gyula!

Már annyiszor láttalak itt az oldalon… Ha nem veszed zokon, szívesen horgásznánk Veled mi is. Az se érdekel, ha a töklevelesben törpézünk. Nem halért, nem titkokért, nem trükkökért horgásznánk Veled. Szimplán szeretnénk megismerni. Ha meg úgyis a peca a közös, miért ne horgásznánk közben? 😀

Más:

Feri!

Úgy látom, mi voltunk a legaktívabbak. A 16 szavazható cikk és galéria közül 5 a Pike Outdoor-é.
Egyelőre a szavazatok nem a mi cikkeinket hozzák győztesként, de még bármi lehet.

Van arra lehetőség, hogy ha véletlenül mi nyerjük meg, felajánljuk másnak?

Tormási Gyula

Szia! Én szívesen horgásznék veled /veletek/,mert szeretek jó és nálam jobb horgászoktól tanulni,ellesni trükköket,megismerni új módszereket. Szerintem te hasonló módon horgászol mint én. Ha jól sejtem akkor téged sem érintenek hátrányosan a 12-es szabálymódosítások?

Szia, Gyula!

A Volán nyaraló előtti tököstől kicsivel a szeszfőzde utáni részig szoktunk lógatni. A többi rész kimaradt eddig. Gyula, a halőr csónakból megmutatta a patkó másik végét is, meg mondta, hogy a vége jó busás hely, de eddig nem volt indíttatásunk odáig felevezni. Lusta vagyok hozzá. 🙂

A 2012-es szabályoknak személy szerint örülök. A 40 pontyos szabály hidegen hagy. Idén volt olyan ugi ponty, amelyiket négyszer is sikerült becsapnom. 73 alkalommal hoztunk partra pontyot csak Tiszaugon.

Ezzel együtt egész évben 8 darab 2-es formát vittünk haza. Karácsonykor pislogtam is, pangasiust kellett vennünk, hogy legyen rántott hal az asztalon. Na, a nagy ho-hók, mi? 😀

A behúzás – a saját véleményem szerint – jó dolog. Jó érzésű horgász eddig se élt vissza a lehetőséggel. Ez csak annyi, hogy könnyebb koncentráltan etetni.

A 2 kiló etetőanyag/bot… Eddig is 2,5-öt lehetett etetni botonként. Az a -0,5 meg nem számít mennyiségnek.

A nagy halakat vissza kell engedni. Helyes! Hadd szaporodjanak – ha tudnak. Az élmény azé, aki kivette a vízből. Ízre úgysem olyan jó, mint a kisebbek. Ha visszakerül, más is kifoghatja. Idővel egyre nagyobb halak lesznek így a vízben.

Tőlünk szeretnél trükköt ellesni? Amit tudunk, bizonyos keretek közt eddig is elmondtuk, pl az Itt a piros, hol a pontyban. Amit tudunk, szívesen elmondjuk, de azt tudnod kell, hogy nem ma kezdtük. De nem ám! Holnap lesz egy napja. 😀

Viccet félre téve: egy fecske nem csinál nyarat. De ha mi sporik összefogunk, esetleg horgászkultúrát és kulturált horgászatot is ki lehet alakítani.

(A teljes írásom utópia… Feltételeztem az emberekről a legjobbakat.)

Viszont tényleg jó lenne párszor együtt pecázni!

Hali,

ÉN még mindig a sekélyben 😀 nádban, sásban és mederben is van etettet helyem, helyünk!
De most szeretnénk fentebb is horgászni, találtunk is ősszel egy jobb helyet…azt lehet elkezdjük etetni tavasszal, de aggasztó a víz hiány…:(
Hát na ha akarunk tenni még jobban a vízért, lehetne egy törpeharcsa fogó versenyt rendezni 🙂 csak úgy! 🙂 Aztán ki találni valamit, legkisebb hal meg ilyenek, a törpéket úgy is ritkítani kell! Így is segíthetünk! Belőle meg aki szereti ehetne valamit, de én ugye nem szem halat! 🙂
Én szeretném a klasszikus nádi pontyozásom tudását még tovább mélyíteni,
megmondom őszintén engem eddig a bojlizás nem fogott meg, és eddig nem is nagyon vonz, ezzel nem akarok senkit megbántani, ez az én saját véleményem! én nyugodtan ülni a csónakban a nádban azt szeretem, esetleg élő hallal rablózni, egyszer. na jó lehet már volt 3-szor is hogy pergettem, legnagyobb fogásom egy fa volt aminek a tetejére sikerült dobnom a gumit 🙂 Rávágásom vlt az nagy adrenalint adott, de valahogy nem éreztem! 🙂 Illetve a füzött kukoricás dolgot is szeretem, de sajnos idén nekem az nem vált be, tavaly, 2 év nagyon jó volt idén semmi, alig volt valami füzőtre! Haverom nagy harcsás, még talán az vonz egy kicsit, a stupekos, vizigolyós része! 🙂 de ennyi időm nincs horgászni, ennyi módszert elsajátítani! 🙁

Dexter

Jah és még egy valami, köszönöm mindenkinek aki szavazott eddig az én írásaimra, és persze a sok pozitív visszajelzést, közhely, de igen is nagyon jól esik! 🙂

Sziasztok!

Látom szabadságon van a sok horgász! Újra meglódult a weboldal forgalma:-)))
A szavazásra szeretnék kitérni kicsit! Amint a kiírásban is írtam anno hogy a „likeolás” is számít! Ez így van, de nem ez a döntő! Súlyozottan fogom számítani (rakni a kalapba) a cikkíró nevét és minél többszőr kerül a kalapba a neve annál nagyobb esélye lesz nyerni! Természetesen, ha Csaba nyeri meg (vagy bárki) átadhatja a nyereményét bárkinek (szíve joga)csak egyeztessünk az átadás előtt!
Mint már említettem szívem szerint minden cikkírónak, képfeltöltőnek adnák egy-egy engedélyt, de akkor még szentté avatnának a horgászok, azt meg végképp nem szeretném, ja és a cégvezető is kitiltana a családból! Szóval ennyi rosszat nem merek bevállalni! :-))
Végre látom, hogy próbáltok szerveződni, barátkozni egymással! Remélem ez nem a Karácsonyi, vagy Szilveszteri elfogyasztott pálinka mennyiségnek köszönhető, és remélem kitart a tavaszi szezonkezdetekig is!
Ezért most azt megígérem nektek, hogy tavasszal összehozunk egy találkozót Ugon, akár a Kárász üdülőnél is és találkozhatunk, beszélhetünk mindenről. Kitudja, akár folytatás vagy hagyomány is kerekedhet belőle! Néha szkeptikus vagyok hogy lehet ilyen, de nagyon szeretném hogy egy igazi értékeken, őszinteségen alapuló társaság szerveződjön a holtág horgászai között!
Sajnos nekünk nem alakult az év vége jól, éjszaka meghalt apukám, aki még december 1-én a busa halászat közben lett rosszul, és azóta is kómában volt szegény!
De, nektek megköszönve egész éves lelkesedéseteket és segítségeteket Boldog Új Évet Kívánok!
Üdv: Feri

Balán Attila

Őszinte részvétem Feri neked és az egész családnak!!!:-(

Tormási Gyula

A mély gyász, amelyet egy szeretett Apa halálakor érzünk, abból a megérzésből fakad, hogy minden egyénben rejlik valami leírhatatlan, valami, ami csak rá jellemző, és ezért teljességgel pótolhatatlan. 🙁

Őszinte részvétem neked,és családodnak!

Dexter

Feri, Őszinte részvétem az egész családnak! mást erre sajnos nem is tudok írni!
Köszönjük a munkátok, és amit tettek a Tiszaugi Holtágért! Reméljük 2012-ben is hasonlóan sikerül!

csonakos.25

Őszinte részvétem Feri Neked és az egész családnak.Nekem volt módomba Édesapátokat jól ismerni.Emlékszem,talán a 70-es évek elején még Te adtad kölcsön a „bágert”(Kérész szedésére alkalmas halász szerszám)Te még egy letűnt kor HALÁSZ-a voltál.Isten veled,nyugodj békében.Csónakos.25

Tormási Gyula

Húúú de sokan szavaztak! Amúgy ha én nyerném meg az éves engedélyt,akkor én is szeretném átruházni másra. Nincs rá szükségem,mert már tavaly is engedély nélkül horgásztam. /csak vicc volt/.
Viszont én is benne lennék valamiféle közös pecázásban vagy ilyesmi.
Még mindig nem lehet a tökös közelében horgászni? Mert engem nagyon érdekelnének a tökösben lakó ponty és amur apók és anyók.
Remélem azért nem vagytok itt,mert már élesítitek a felszereléseket.

Tormási Gyula

Vettem mini kamerát,ami hang vezérelt,és akár egy ing zsebre is lehet kapcsolni. Idén olyan fárasztásos videókat csinálok,és töltök fel ide,hogy ……….csak na!

Balán Attila

😀 Gyula latom rajtad is kijottek mar a kronikus horgaszat hiany tunetei:-D Mit ne mondjak en is majd elhalok egy kis ugi pecaert. De meg oly tavolinak tunik az marcius kornyeke.:-S milyen aron sikerult venni a speci kamot? En is tervezek videot kesziteni de az en kameram eleg regi de legalabb azon van ejszakai uzem mod remelem lesz ra szukseg.Kitartas tavaszig neked es minden sorstarsnak!

Sziasztok,

én még gondolni se tudok a horgászatra…ma voltam nyelvvizsgázni, megint…meg munkakeresésben is vagyok, de esélytelen ahogy látom, illetve addig már eljutotta, hogy leadtam a fogási naplót!
A víz gondolom már kiolvadt, vasárnap beszélek a keresztapukámmal akinél horgászni szoktam, de engem a víz szint aggaszt nagyon, tavaszra milyen víz várható?
Télen mikor voltam az etette helyem kilátszott szinte…nagyon elkeserített, bár lehet mire kijutok már stég lesz a nád helyén 🙁
Töklevelek? Wow én elképzelni se tudom milyen lehet ott horgászni, jó lenne eljutni oda is, de Tőlünk sajnos nagyon messze van…:( Gondolom ott nem 30 centis pontyok jönnek 🙂

Balán Attila

Hali hat ha ilyen szaraz marad a tel nalunk es,a kornyezo orszagokba is akko az olvadas utan sem lehet szamitani nagyobb vizallasra a Tiszan ha pedig nem lesz magas valoszint nem fognak at szivatyuzni a holtagba.(kerlek cafolj meg Feri). Hat nekem munka az van eleg de nagyon jo lenne mar a parton lenni. Van koztetek olyan aki napra kesz dolgokat tud mondani a holtagrol? mert iden szeretnek tenyleg „sok” idot szanni a harcsazasra es jo lenne ha pl tudnam elkezdodott e a kusz ivas vagy ilyesmi. mert az idolyaras alakulasabol nagyabol ki tudom kovetkeztetni de a termeszet nem mindig kiszamithato.

Sziasztok!

Látom kijött rajtatok az elvonási tünet!:-))) Hol is kezdjem a válaszokkal? A szavazás 12-én lezárul és -én szombaton mindenki megtudja mit hozott a januári mikulás!
Sajnos Dexter rossz hírem van. A tó legsekélyebb szakaszán horgászol és ha a Tisza nem jön fel kb. 500-as vízszintre akkor nem tudunk vizet beengedni a holtágba. Én nagyon remélem a tél illetve kora tavasz csapadékosabbra fordul majd és az vagy a Tisza vízállása megoldja a problémát. Ha ez megtörténne akkor már csak azon reménykedhetünk, hogy a nyáron is fog esni egy kicsit!
Gyula videóit meg várjuk nagyon, remélem sűrűn kell majd használni!
Üdv:Feri

Balán Attila

Egy kis téli lélekmelegítő horgászat:-)http://www.youtube.com/watch?v=gWjGtq6S498

Sziasztok!

Kicsit érdekes ez a tél… Gondoltuk, lékről etetünk 6-8 helyet békés halra, a lékek közé meg fúrunk rablós „lukat”. Már csak jég kell hozzá. XD
Aztán ott a vízállás. A hydroinfo rövid távon nem ígér semmi jót. Ez van…
Bár nem egész 2 hete pecáztam utoljára, már nagyon viszket a kezem. Jelentkeznek az elvonási tünetek… 🙂

Ha már úgyis „be vagyunk zárva”, nem hozunk össze egy baráti, ismerkedős, hülyéskedős pecát tavaszra? Vagy ennyi „szabadidővel” akár egy versenyt is leszervezhetnénk… Mi például gondolkozunk egy csónakos pergetőn, még hari fészkelés előttre. 😉

Na, sporik, összehozunk egy „jó hangulatú klubdélutánt” mondjuk február végére – március elejére?

Balán Attila

Szia Csaba mar tobben beszeltuk ezt a kis pecatalalkozot es ugy gondolom lenne is ra par jelentkezo pont annyi hogy meg baratinak lehet nevezni a dolgot. igazabol most egy eve kb hogy mukodik a honlap es epp itt az ideje egy ilyet leszervezni. A versenyt is jo otletnek tartom egy jelentkezo be is szalhat mellem:-D Talajlunk egy datumot es hajra:-D

Szia, Attila!

Na akkor már ketten, azaz hárman vagyunk egy baráti pecára – főzőcskére. 😀
Remélem, nem baj, hogy „külföldiek”, azaz nem tős-gyökeres tiszaugiak vagyunk. 😉

A versennyel kapcsolatban: van valakinek bérbe adható csónakja a verseny napjára? Vagy csónaktulaj ismerőse?

Feriék segítségével együtt 3-5 csónak jönne össze, plusz a tiéd, Attila.

Ha ehhez tudunk még bérelni, egész jó kis verseny kerekedhet belőle. 😀

Balán Attila

Szia hat ha nem idevalosiak vagytok akkor mrgint csak 3 -an vagyunk mert hogy en is kozel 80 km rol jarok ide:-D. Ha lesz verseny rakerdezek a szomszedoknal vane kolcson csonakjuk. akiktol a kenukat is lehet berelni talan ott is van valami ladik ott is ra lehet kerdezni de talan Feri tudja is ?! csak mar ott tartanank hogy keves a csonak:-D

Mátéh Csaba

Tegnap eleresztettünk pár telefonhívást. A haripergető versennyel kapcsolatban már ott tartunk, hogy kevés a csónak. 😀

Feriék benne vannak, a feltételeket megtudtuk. Kalacsi Jani ( http://www.kalapeca.eu ) tapasztalt versenyszervező, ráadásul jó barát. Bevállalta a szervezést. Támogató is van.

Már csak csónak kell, és ha az megoldódott, le tudunk ülni megbeszélni a „részleteket”, azaz elsősorban a verseny időpontját.

Április 22. kilőve, mert pergető versenyre megyünk, Julcsi meg akarja nyerni. Május 11-12-13-án meg a nyílt hétvégénk miatt nem érünk rá. Meg figyelni kell a többi verseny dátumát is…

Mi is neki esünk csónakot szerezni, aztán ha van 20-30 db, jól megszavazunk egy időpontot. 😉

Labda Nálad. 😉 😀

Sziasztok!
2 ladik van amit tudunk adni, illetve egyet még szerintem az Önkormányzattól elkunyerálok! :-)))
ÜDv:Feri

hali,

Keresztapukám már bejárta a vizet, sikerült neki 10db törpeharcsát fognia! 🙂
Versenyről? páros vagy egyéni lenne? illetve melyik területen?
Remélem azért a baráti legalább törpeharcsa versenyt is sikerül megszervezni 🙂

üdv

Szia, Feri!

Igen, emiatt mondtam a 3-5 darabot… Talán megkapjuk a Volánost és a szeszfőzdést, de erről még beszélnünk kell az illetékesekkel.

Szia, Dexter!

A csónakos pergetők általában 2 fős „csapat” versenyek, ketten ülnek a csónakban. A helyet akkor érdemes kiválasztani, ha megvannak a csónakok, és fix az idő. Ahogy néztem, a kenukölcsönzőtől a szeszfőzdéig bárhol meg lehetne tartani. Persze csak vízről. Inkább a harcsákkal akasztanám össze a bajszom, mint a stégtulajokkal. Bár ha a verseny miatt le lenne zárva a terület, biztosan akadna olyan horgász, aki nem díjazza az ötletet…

A baráti törpeirtásban bármikor benne vagyok, csak ne csináljunk versenyt belőle. Tavaly is kiszedtem 20-25 felhőt a bojlis merítővel. 😀 Tudod, irtsd a koszt… 😉

Balán Attila

Azt meg lehet tudni hogy mik voltak a feltetelek? Remelem a itteni horgaszokat is kedvet kapnak a versenyhez mert hat a lenyeg megiscsak az lenne hogy a holtagon horgaszpok ismerjek meg egymast csereljenek tapasztalatot,persze a vendeg horgaszok csak emelik a verseny szinvonalat. mtit gondol
sz mi az a versenyzo szam amivel mar erdemes elkezdeni a versenyt. Gondolom van konkret terved a versenyt es a talalkozo lebonyolitasara. mar csak azert mert mindent leirhatnal igy talan tobbeket osztonoz,meggyoz. Meg gondolom mindenkitol csak a kerdesek jonnek majd.

Feri remelem mar neveztel es csonakba szalsz te is:-D

Mátéh Csaba

Üzeni Julcsi, a feleségem, hogy igazi férfiak vagyunk… Ott a fórum ilyen beszélgetésre, mi meg Dexter cikkéhez totál más témában írunk. 😀

Válasszuk ketté a baráti találkozót és a versenyt.

Bármikor találkozhatunk. Igazából akár spontán is összefuthatnánk a parton, szerintem ehhez nem kell semmi extra. Ha már csoportban, szervezetten szeretnénk, akkor viszont illik megkérni a helyiket, hogy használhassuk azt a szép parkosított részt a kenukölcsönzőnél. Nem hiszem, hogy lenne bármi akadálya. A tavalyi nyílt hétvégénkre is megkaptuk. Olyannyira rendben hagytuk magunk után, amennyire csak lehetett. Például még a sokkal régebbi cigicsikkeket is összeszedtük a padok körül. Szóval ha kérjük, szerintem szívesen segítenek nekünk. Tiszaugon eddig csak kedves és segítőkész emberrel találkoztam.
Egy ilyen szervezett találkozóhoz viszont érdemes valami „menetrendet” csinálni. Tavaly a mi tiszaugi rendezvényünkön a halvédelem, annak eszközei és használatuk után a drop-shot módszerről volt szó. Legvégül én beszéltem arról, hogy mi mikor mivel és hogyan pontyozunk Tiszaugon. Péntek délutántól vasárnap délutánig voltunk ott.

A csónakos pergető versennyel kapcsolatban kicsit más a szitu.

A versenyszervező, a támogató adott. Harcsás víz kellett. Épp ezért gondoltunk egyből Tiszaugra. Gondolom nyugodtan elmondhatom, mik voltak a „feltételek”. Nem is tudom, hogyan lehet teljesíteni… 😀

Király Ferit kérdeztem erről szombaton. Tuti ami ziher alapon Feri pedig megkérdezte Zolit.

Azt a nem hivatalos / félig hivatalos választ kaptam, hogy legyen mindenkinek érvényes területi engedélye vagy napijegye, és legyenek cikkek, leírások. Azért nem hivatalos a válasz, mert még nincs lepapírozva.

Két baj van a tiszaugi csónakos pergető versennyel. Az egyik, hogy nem szeretnénk zavarni a helyieket. Eddig relatíve kevés verseny volt itt, és még nincsenek hozzászokva az emberek ahhoz, hogy le van zárva egy szakasz.
A másik gond a csónak. Mivel az egész országból kb 60 versenyzőre számít Kalacsi Jani barátom, és kevesen hoznának magukkal csónakot, helyben meg kell tudni oldani. Ha meg hoznak is, sok idő, fárasztó, kényelmetlen és hangos vízre tenni. Bár a csónakokat bérelnénk, tehát pénzt is adnánk a tulajnak érte, van egy sanda gyanúm, miszerint baromi nehéz lesz összeszedni ennyit… Csónakok nélkül viszont sajnos máshol kell megtartani a versenyt.

Balán Attila

ingyen reklam Dexter irasanak:-D persze tenyleg nem itt kene megbeszelni. Ezt a reszleg lezarasos dolgot talan ugy kellene megoldani hogy sejtesem szerint lesz telepites tavasszal ami utan ugy is tobb napos tilalom lesz ervenyben tal azt az idoszakot kellene megcelozni Tudom hogy ez hetkoznapra van utemezve de talan + egy hetvegere meg ki lehet tolni. Ez megint Feriek hataskore:-D Velemenyem szerint is szet kell valasztani a versenyt es a talalkozot ha mar ekkora rendezvenyt szerveztek. A mezony profi versenyhorgaszokbol all nagy tobsegeben? Nem szeretnem le minositeni a vizunket a vilagert sem de velemenyed szerint van annyira jo harcsa allomanyunk hogy vonzo legyen minosegi horgaszok szamara? ilyen mennyisegu csonak beszerzese valoban neheznek igerkezik!!!